Programa Reallotgem

Esquerra exigeix al Govern espanyol que reestableixi l’horari del TGV entre Figueres i Barcelona

ERC
Quim Ayats, Agnès Lladó i Jordi Martí Delofeu a l'estació del TGV de Figueres-Vilafant

L’alcaldessa de Figueres, Agnès Lladó, el vicealcalde de Girona, Quim Ayats i el senador per Girona, Jordi Martí Deulofeu, han anunciat que Esquerra presentarà una moció al Senat per exigir a Renfe que reemprengui les freqüències que hi havia abans de la pandèmia

Esquerra Republicana de Catalunya exigeix al govern espanyol que reestableixi les freqüències horàries dels trens d’alta velocitat entre Figueres Vilafant, Girona i Barcelona Sants que hi havia abans del confinament a conseqüència de la pandèmia de la COVID19. 

L’alcaldessa de Figueres, Agnès Lladó, el vicealcalde de Girona, Quim Ayats i el senador per Girona, Jordi Martí Deulofeu, han explicat en roda de premsa que portaran les demandes dels usuaris afectats fins al Senat per exigir al govern espanyol a través d’una moció que recuperi les freqüències de la connexió Figueres-Girona-Barcelona que hi havia abans de la pandèmia.

A més, la moció que s’ha treballat conjuntament amb els usuaris dels trens de la línia d’alta velocitat, recull que s’incorpori una nova freqüència entre Barcelona i Figueres-Vilafant a les 20:30 hores amb l’objectiu de respondre a les demandes del servei que existeixen entre les 19 h i les 21:40 h.

“La reducció de freqüències fa que a la majoria dels usuaris habituals, els anomenats commuters, que utilitzen aquest mitjà de transport se’ls dificulti, i molt, el desplaçament fins al seu lloc de treball, veient-se obligats a modificar el seu mitjà de transport i desplaçant-se en el seu vehicle privat o amb altres mitjans de transport públic que suposen triplicar el temps invertit en el desplaçament”, ha exposat el senador gironí Jordi Martí a través de la moció, afegint que “la connectivitat de les nostres ciutats és una condició indispensable per mantenir i millorar la qualitat de vida dels nostres conciutadans facilitant la mobilitat i la seva conciliació familiar i laboral, i per afavorir l’activitat econòmica”.

Esquerra Figueres va presentar aquest setembre també una moció al ple, que es va aprovar per unanimitat, per recuperar aquestes freqüències de trens d’alta velocitat que hi havia abans de la pandèmia entre l’estació de Figueres-Vilafant i Barcelona. 

En aquest sentit, l’alcaldessa de Figueres ha destacat que la connexió Figueres-Girona-Barcelona és una “prioritat” per la ciutat i la comarca perquè “la reducció de freqüències fa que als usuaris se’ls compliqui molt el desplaçament per arribar a la feina i es veuen obligats a trobar altres combinacions de transport públic o utilitzant el transport privat”.

Per la seva part el vicealcalde de Girona, Quim Ayats, ha indicat que és “imprescindible oferir als ciutadans una bona mobilitat, tant a nivell municipal, comarcal, intercomarcal o de connexió amb les grans capitals”.

Ayats ha posat en relleu la necessitat d’apostar decididament “per polítiques basades en el reequilibri de la mobilitat com a resposta del continu augment de la mobilitat de les persones i de les mercaderies”.

“La reducció que ha fet l’operadora Renfe no s’entén, quan és la línia més utilitzada de tot l’estat, segons les dades que va publicar el ministeri abans de la crisi de la Covid”, ha exposat el vicealcalde de Girona, que sosté que “el transport públic col·lectiu és més eficaç i econòmic que el vehicle particular i és prioritari posar en marxa polítiques encaminades a aconseguir una mobilitat equilibrada”.

”No s’entén la política de Renfe de reduir la freqüència de trens entre Figueres-Vilafant i Barcelona quan és una línia rendible i quan és indispensable mantenir i millorar la qualitat i quantitat de l’ús del transport públic adaptant-lo a los noves necessitats i demandes del servei”, ha conclòs el senador per Girona, Jordi Martí Deulofeu.