Un estudi de sensors sobre un robot guanya els IX Premis Treballs de Recerca de Roses

IX Premis Treballs de Recerca de Roses

Els alumnes guardonats amb les autoritats

Denys Ovsiyenko, alumne de l’institut Illa de Rodes, ha estat el guanyador pel seu treball “Estudi dels sensors: muntatge d’un robot seguidor”

IX Premis Treballs de Recerca de Roses
Els alumnes guardonats amb les autoritats

L’alumne Denys Ovsiyenko, de l’Institut Illa de Rodes, ha estat el guanyador de la novena edició dels Premis Treballs de Recerca de Batxillerat que organitza anualment l’Ajuntament de Roses, amb el treball titulat “Estudi dels sensors: muntatge d’un robot seguidor”. L’accèssit ha estat per a Xavier Castellanos, del Centre Escolar Empordà, pel treball “Smart Cities: l’Eficiència del Futur”. L’acte de lliurament dels premis ha tingut lloc aquest matí al Teatre Municipal de Roses.

Els Premis Treball de Recerca s’han lliurat aquest dilluns en un acte acadèmic presidit per l’alcaldessa de Roses, Montse Mindan, i el senyor Jordi Suy, en representació dels Serveis Territorials d’Ensenyament. Hi han assistit també els alumnes de primer de batxillerat dels tres centres de la població (instituts Cap Norfeu i Illa de Rodes i Centre Escolar Empordà), els quals hauran de desenvolupar el proper any el seu propi treball de recerca. Suy ha assenylat durant els parlaments que “els experts diuen que el camí per tirar endavant les societats passen per la innovació i la recerca i el departament d’Ensenyament fa 20 anys que aposta per la recerca”.

Mindan, per la seva banda, ha afirmat que “aquests premis serveixen per reconèixer i premiar l’esforç dels alumnes en la seva recerca”.

El jurat del concurs ha estat integrat per Pere Vicens Rahola, president de la Fundació Jaume Vicens Vives, Josep Ma Barris, arxiver municipal, i Pere Gifre, director de l’INS Alexandra Deulofeu. El jurat ha valorat la metodologia emprada en ambdós treballs premiats, la rigorositat i originalitat dels mateixos, així com l’adequació per l’esforç i edat dels joves autors.

Els premis atorgats en aquesta novena edició han estat dotats amb 300 euros per al treball guanyador, mentre que l’accèssit ha rebut 150 euros. En la convocatòria han participat els alumnes de segon de batxillerat dels tres centres del municipi, d’entre els quals cada institut ha pogut presentar a concurs un màxim de dos treballs. L’objectiu d’aquesta convocatòria és el de potenciar l’esperit de recerca entre l’alumnat, donar a conèixer a la ciutadania de Roses aquests treballs d’investigació i col·laborar amb la comunitat educativa.

La resta de treballs finalistes han estat: “Història d’un jove amb TEA, el meu germà”, de Sílvia Caro; “La compraventa de inmuebles en Cataluña”, de Xavier Toste; i “Les altes capacitats dins el sistema educatiu”, de Lena Hilfiker.