La campanya ha tingut molt bona acollida als municipis on es va dur a terme: Castelló d’Empúries, Figueres, l’Escala, la Jonquera, Llançà, Vilafant, Vilamalla i Roses
Durant els mesos de maig i juny de 2025, el Consell Comarcal de l’Alt Empordà i els ajuntaments de Castelló d’Empúries, Figueres, l’Escala, la Jonquera, Llançà, Vilafant, Vilamalla i Roses, van impulsar la campanya “Amb el cap i amb el cor, comprem a l’Empordà”, una acció pensada per fomentar les compres al comerç de proximitat i posar en valor la importància d’un consum arrelat al territori.
La campanya convidava la ciutadania a comprar als establiments locals i, amb un tiquet de compra superior a 25€, recollir com a obsequi una bossa fabricada amb materials naturals il·lustrada per l’empordanesa Sònia Estévez.
La campanya ha tingut molt bona acollida, amb més de dues mil participacions registrades en establiments de la comarca.
Els establiments han tingut un paper clau com a canal de difusió: el 80% de les persones participants van conèixer la campanya gràcies als comerços mateixos, un indicador del potencial que té el comerç local com a eix de connexió directa amb la ciutadania.
A la iniciativa s’hi van sumar posteriorment els ajuntaments de Fortià, Navata, Sant Climent Sescebes, Pont de Molins i Colera, mostrant així una aposta creixent pel treball conjunt a favor del comerç de proximitat.
Segons afirma el conseller comarcal de Promoció Econòmica, Joan Cano, “el balanç que fem de la campanya és molt positiu i, davant la bona acollida que ha tingut per part de comerços, ajuntaments i ciutadania, ja estem valorant la possibilitat de donar-hi continuïtat, consolidant-la com una eina compartida per fer comarca i impulsar l’economia local”.