Gairebé 500 nens de Roses han participat al programa educatiu ‘Aprenem Jugant’

Aprenem Jugant

Uns dels tallers de l'Aprenem Jugant que es van fer al col·legi Narcís Monturiol al 2013

L’èxit de participació en el programa ‘Aprenem Jugant’ fa que l’Ajuntament de Roses es plantegi la possibilitat de continuar-ho l’any vinent

Aprenem Jugant
Els joves atenen les explicacions del experts del Centre de Ciència Espai de perquè s’enlaira un coet

Durant aquest darrer trimestre el departament d’Ensenyament de l’Ajuntament de Roses ha dut a terme el programa ‘Aprenem Jugant’. Una iniciativa que va ser engegada al passat mes de maig, continuada a la tardor i finalitzada, ahir dissabte,, amb l’objectiu d’aportar propostes educatives als infants i joves del municipi, que els permeti apropar-se al coneixement d’una manera lúdica i divertida fora del seu horari escolar.

Així, els nens i joves han pogut participar en diferents activitats i tallers com ‘Els inventors i els seus invents’ o el de ‘Com es fan i perquè serveixen les tintes invisibles’, entre d’altres, així com conèixer què és una cèl·lula o com vivien els dinosaures, per exemple.

Cal destacar que totes les activitats emmarcades en ‘Aprenem Jugant’ han estat pensades d’acord a l’educació dels joves participants, les quals les han portat a terme professionals en cadascuna de les matèries impartides, dirigides no només a infants i joves, sinó també a les seves famílies i als centres educatius.
Des del departament d’Ensenyament es fa una valoració molt positiva, “molt contents “de l’èxit que ha tingut”, de la resposta dels nens a participar en aquest programa “on hem tingut una mitjana d’entre 20 i 25 nens i joves en cada taller o activitat, el que fa que pel Aprenem Jugant hagi hagut uns 480 participants”, ha valorat la regidora Sílvia Useros.
Segons la responsable de l’Àrea d’Ensenyament, de les activitats que més han agradat ha estat el Taller d’Experiments, el de Màgia i Il·lusionisme.
Per la seva banda, l’alcaldessa de Roses, Montse Mindan, va assenyalar que “només puc felicitar al departament d’Ensenyament i la seva responsable, la Sílvia Useros, perquè ha entès que aquest govern lluita per la qualitat i programes com aquest són els que marquen la diferència en el camp de l’educació i l’ensenyament”.

L’èxit de participació en ‘Aprenem Jugant’ planteja a l’Àrea d’Ensenyament la possibilitat de continuar amb el programa l’any vinent, però “seria de tastes, tastes de cuina, de ciència o d’astrologia amb la participació dels pares i mares del joves”, ha avançat la regidora Useros.

3… 2… 1… Ens Enlairem!

Aprenem Jugant
Els petits van conèixer que Neil Amstrong va ser el primer home en arribar a la lluna

Ahir dissabte, al centre escolar de primària Narcís Monturiol es va portar a terme la darrera activitat del programa ‘Aprenem Jugant’, un taller per construir i enlairar coets, que va portar a terme el Centre de Ciència i Tecnologia Espai de Barcelona, on Marc Saballa, un dels responsables del centre va explicar que “a partir dels coets explicarem als nens els principis de la Llei de Newton, l’acció i la reacció, que fan que el coet s’enlairi, per exemple”.

També es van construir coets d’aigua que després van enlairar al pati de l’escola durant el matí els alumnes de 1er a 3er de Primària i a la tarda els joves estudiants de 4art de Primària a 1er d’ESO.

Marc Saballa va valorar molt positivament aquest programa engegat pel departament d’Ensenyament de Roses “ja que no és normal que els Ajuntaments organitzin activitats educatives fora de l’horari escolar”.