Mes de paraules

La Generalitat estrena nou bot de Telegram, una aplicació que cerca equipaments propers a través del telèfon

El servei @Generalitat_Bot permet localitzar, mitjançant el telèfon intel·ligent, centres sanitaris, farmàcies o comissaries properes segons la ubicació actual de l’usuari o la que indiqui expressament

@Generalitat_BotLa Generalitat ha posat en marxa @Generalitat_Bot, el seu bot (abreviatura de robot en anglès) a Telegram, i que ofereix a la ciutadania informació sobre equipaments a través dels telèfons intel·ligents.

Un bot és una aplicació amb la qual els usuaris poden interactuar amb motors de cerca mitjançant l’enviament d’ordres i peticions en línia amb diferents comandaments. En aquest cas, el bot de la Generalitat geolocalitza comissaries de policia, farmàcies i, en el cas dels centres sanitaris, hospitals, centres d’atenció primària i els altres centres d’atenció primària fora de l’horari habitual, a partir d’un automatisme de consulta a la base de dades d’equipaments oficials de la Generalitat de Catalunya.

Aquest bot, però, anirà ampliant funcionalitats i oferint més serveis a la ciutadania. Per exemple, properament incorporarà la predicció del temps per comarques.

Com funciona el bot

Per usar aquest servei, es pot accedir per http://telegram.me/Generalitat_Bot i fer els passos següents:

  1. Clicar el botó ‘/start’ o escriure-ho a la caixeta de text.
  2. Seleccionar el tipus d’equipament entre les tres opcions: comissaries de policia, farmàcies i, en el cas dels centres sanitaris, hospitals, CAP i els altres CAP fora de l’horari habitual.
  3. Geolocalitzar l’usuari (si no ho està, s’ha d’activar a la configuració del telèfon). Es pot geolocalitzar amb el botó ‘Localització actual’ o bé amb el símbol del clip (d’adjuntar fitxer) per als casos que interessi geolocalitzar en un lloc diferent d’on és l’usuari.
  4. Seleccionar en quin radi de distància es vol buscar (1km o 5km).

El bot ofereix, en el cas que hi hagi resultats, el nom de l’equipament, l’adreça, la població i el telèfon, sense ordenar-los per proximitat però permetent veure el mapa on es troba l’equipament. En cas que la consulta de resultats no sigui satisfactòria, el bot adreça l’usuari al canal @gencat012 de Telegram perquè pugui fer la consulta directament a un operador del 012.

La Generalitat a Telegram

El 12 de maig passat la Generalitat va obrir un nou canal de comunicació a Telegram amb l’objectiu de difondre notícies, continguts i informacions d’alt valor de servei per a la ciutadania. Aquest canal s’afegia al servei de consultes del 012 a través de missatgeria instantània que ja s’oferia des del 2014. L’objectiu és que la gent pugui accedir a noves interfícies que apropen molt els serveis de l’Administració als usuaris, fent-los interaccionar millor i descobrint continguts interessants i útils que no s’haurien de poder perdre.

El canal http://telegram.me/gencat ja el segueixen 2.000 persones, que reben cada dia com a mínim una notícia o publicació relacionada amb serveis d’alt interès o valor. I pel que fa al perfil de consultes del 012 http://telegram.me/gencat012, està actiu des de començament de 2015, és gratuït i funciona com a complement de l’atenció telefònica del 012. Des del febrer de l’any passat s’han atès prop de 7.000 consultes.

Enllaços:
Bot gencat de Telegram http://telegram.me/Generalitat_Bot
Canal gencat de Telegram http://telegram.me/gencat
Perfil d’atenció ciutadana http://telegram.me/gencat012
Aplicació Telegram al web http://web.telegram.org