Mes de paraules

Inaugurades les sessions formatives de Roses per ensenyar a fer tràmits amb l’Ajuntament

Ajuntament de Roses
Un moment de la primera sessió formativa per ensenyar a fer tràmits amb l’Ajuntament

Ahir, dijous 25 d’abril, va tenir lloc la primera de les 4 sessions formatives en Administració Electrònica dirigida a entitats i empreses

Ajuntament de Roses
Un moment de la primera sessió formativa per ensenyar a fer tràmits amb l’Ajuntament

L’Ajuntament de Roses ja fa temps que s’ha adaptat a la nova normativa en matèria d’administració electrònica, la qual té per objectiu millorar i facilitar la comunicació del ciutadà amb l’administració pública, permetent que els tràmits es puguin fer des de casa o qualsevol lloc, durant les 24 hores del dia, els 365 dies de l’any.

L’adaptació de procediments i tramitacions a aquesta nova normativa ha provocat també importants canvis en la manera de relacionar-se entre Ajuntament i ciutadania, empreses, entitats i usuaris dels seus serveis. Davant aquests canvis, el consistori ofereix diferents sessions formatives durant els mesos d’abril i maig.

Per aquest motiu, ahir dijous, va tenir lloc la primera de les sessions formatives, que va tenir lloc a l’Aula de Promoció Econòmica, per ensenyar a fer tràmits amb l’Ajuntament de Roses, la qual va estar dirigida a entitats i empreses.

Presentació d’instàncies i sol·licituds, facturació electrònica, canvis de domicili, ús de la plataforma de contractació, què és i com consultar la Carpeta Ciutadana, catàleg de tràmits, com rebre notificacions electròniques, inscripcions online o notificacions electròniques, són alguns dels temes que es tracten al llarg de les formacions. Totes elles son conduïdes per personal qualificat de de Buisitools, empresa pionera en l’atenció personalitzada a l’eCiutadà en les seves gestions electròniques amb l’administració.

Paral·lelament a aquestes formacions, l’Ajuntament de Roses ha posat en marxa des de l’1 d’abril un servei d’assistència gratuïta destinat a guiar i ajudar ciutadans i empreses en la realització de qualsevol dels tràmits municipals que aquests poden fer online, a través de la Seu Electrònica de la pàgina web municipal. El servei, que rep el nom d’OAC 360º (Oficina Digital d’Atenció al Ciutadà), aten de dilluns a divendres de 9 a 15 h, a través del telèfon 972 15 23 67 o del correu electrònic esuport@roses.cat.

Properes sessions formatives

A aquesta primera sessió formativa, li seguiran la resta de programades. Aquest dilluns, 29 d’abril se celebrarà la destinada a la gent gran. El 2 de maig se celebrarà la tercera, dirigida a les empreses licitadores, i el 8 de maig es durà a terme la quarta i última de les sessions en la que la ciutadania en general serà la destinatària d’aquesta darrera sessió.

 

Al llarg de les formacions, s’exposen casos pràctics i s’atenen consultes sobre les tramitacions i relació electrònica que cadascun d’aquests segments de població poden precisar amb l’Ajuntament de Roses. Totes les sessions es realitzen a l’aula de formació de Promoció Econòmica, comencen a les 19h i tenen una durada d’una hora i mitja.