Mes de paraules

Ja és a punt la VIII edició de la iniciativa ‘Posem-li Pebrots al Càncer’

La vuitena edició de la iniciativa se celebrarà els dies 8 i 9 d’abril als 673 supermercats Condis de Catalunya, que posaran a la venda més de 66.000 bosses de pebrots solidaris a un preu simbòlic d’1,5 € cadascuna

La VIII edició de la campanya anual ‘Posem-li Pebrots al Càncer’, impulsada per la Federació Catalana d’Entitats Contra el Càncer (FECEC) – Junts contra el càncer i Condis Supermercats, tindrà lloc els dies 8 i 9 d’abril, l’objectiu de la qual és solidaritzar-se amb els pacients oncològics i, a la vegada, difondre la tasca d’acompanyament i suport que realitzen les entitats adherides a la FECEC en la lluita contra el càncer.

Durant aquests dos dies, la ciutadania i, en particular, els clients dels supermercats Condis estan convidats a comprar una bossa de pebrots solidaris, que aquest any es comercialitzarà en format de malla compostable, a un preu simbòlic d’1,5 € cadascuna, en els 673 supermercats Condis de Catalunya. En total, es posaran a la venda més de 66.000 bosses – proveïdes per l’empresa Agroponiente –, amb un pebrot vermell i un de verd, i la recaptació resultant serà íntegrament destinada al desenvolupament de projectes d’atenció als malalts de càncer i les seves famílies.

Més de 900 persones voluntàries d’arreu del territori català, que han estat convocats per les entitats de la FECEC, seran les encarregades de donar a conèixer els objectius de la campanya i de difondre entre els clients la tasca d’acompanyament que realitzen les entitats. D’aquests voluntaris, 240 són estudiants d’ESO, que participen amb les entitats federades través de l’assignatura de Servei comunitari.

Vídeos dels participants a les xarxes socials

Per tal d’aconseguir el màxim ressò possible de la campanya d’enguany, els organitzadors encoratgen els participants de la iniciativa a fer un vídeo, que es pujarà a les xarxes socials. Una de les idees proposades per al vídeo és que una persona, que no surti en el vídeo, llenci un pebrot al protagonista i que aquest el faci servir de micròfon per explicar alguna cosa relacionada amb la campanya, tot animant la gent a comprar la bossa de pebrots solidaris.

Una altra opció serà fer un vídeo divertit, on per exemple diferents persones es passin un pebrot, donant algun missatge per engrescar tothom a participar en la iniciativa.

Un cop realitzat el vídeo, els participants podran fer-lo arribar al Departament de Màrqueting de Condis, a la direcció de correu electrònic monica_padilla@condis.es, o penjar-lo a Instagram o Facebook, etiquetant-nos @condislife @fececfederacio i amb el hashtag #pebrotscancer.

Sobre Condis Supermercats:

Condis és una empresa fundada l’any 1961, amb seu a Barcelona i amb una xarxa a Catalunya, Aragó i Andorra de 673 supermercats, dels quals més de 370 establiments són a Barcelona capital i a l’àrea metropolitana de Barcelona. La companyia compta amb una quota de prop del 10% en superfície a Catalunya i està especialitzada en supermercats de proximitat i conveniència comptant amb una quota de mercat que arriba al 25% a la demarcació de Barcelona en els formats de proximitat i petit supermercat.

Addicionalment al model de botiga física, Condis ofereix un servei de lliurament en línia de qualitat a través de la seva plataforma CondisLine. Actualment, CondisLine cobreix el 50% del mercat total de Catalunya i va constituir un canal clau del servei de Condis durant el 2020, veient les seves vendes créixer un 78% respecte a l’any anterior. La companyia està molt involucrada en iniciatives ESG i compta amb un model de negoci enfocat a reduir l’impacte mediambiental del sector de l’alimentació i col·labora de manera activa amb nombroses organitzacions d’acció social.

Sobre La FECEC – Junts contra el càncer

La FECEC – Junts contra el càncer és una entitat de segon nivell que agrupa 15 organitzacions que treballen per millorar la qualitat de vida de les persones amb càncer i de les seves famílies. Es va constituir el 2001 i va néixer amb la vocació d’integrar els esforços en la lluita contra les malalties oncològiques a Catalunya. L’entitat és cens d’informació i dona servei a les entitats federades, a la vegada que fomenta el voluntariat en l’àmbit oncològic, desenvolupa programes en les àrees de divulgació i prevenció, supervivents i recerca psicosocial. Formen part d’aquesta entitat les següents organitzacions a Catalunya: AFANOC, Associació Catalana d’Ostomitzats de Catalunya, Associació Fènix Solsonès, Oncolliga Lleida, Fundació Josep Carreras, Fundació Enriqueta Villavecchia, Fundació Roses contra el càncer, Fundació Oncolliga Girona, Fundació Lliga Catalana d’Ajuda Oncològica-Oncolliga, Fundació Oncovallès, Grup Iris, Vilassar de Dalt contra el càncer, Osona contra el càncer, la Lliga contra el càncer de Tarragona i Terres de l’Ebre i la Fundació Kàlida.