La 13ª Pujada a peu a Sant Pere de Rodes reconeixerà als seus participants amb la Credencial del Caminant

Pujada a Sant Pere de Rodes
La tretzena Pujada a peu a Sant Pere de Rodes es durà el diumenge 4 de maig

La Pujada tindrà lloc el pròxim 4 de maig, dia en que el monestir farà una jornada de portes obertes durant tot el dia, mentre que l’església de Sant Helena de Rodes acollirà ‘Concerts del romànic’, del grup Pedretfolk, que recupera la viola de roda, un instrument musical del segle IX

El diumenge 4 de maig, els pobles del Cap de Creus es trobaran, un any més, en la 13ª Pujada a Sant Pere de Rodes per compartir una jornada cultural, lúdica i festiva. Una jornada de portes obertes que mostrarà els secrets i tresors d’aquest gran conjunt monumental de l’Alt Empordà a tots aquells que el visitin.

Enguany, els participants en la pujada a peu rebran la Credencial del Caminant, un document que podran segellar al poble de sortida i a l’arribada a Sant Pere de Rodes, cada any, fins al pròxim Any Sant, que serà el 2030. Per participar a la Pujada cal fer una inscripció prèvia al web de Via Pirena on es poden consultar també totes les activitats programades.

Durant l’edat mitjana, Sant Pere de Rodes va ser un gran centre de pelegrinatge. Hi ha constància que, durant l’edat mitjana, hi arribaven devots i penitents procedents de moltes parts del món, buscant el perdó dels seus pecats. L’afluència de pelegrins a l’abadia vivia el seu moment àlgid durant les celebracions dels Anys Sants, que, des del segle XIV, els monjos celebraven quan la festa de la Santa Creu, el dia 3 de maig, s’esqueia en divendres.

La celebració d’aquesta antiga festivitat es va reprendre l’any 2013 i cada any el Departament de Cultura, juntament amb l’associació Via Pirena, els ajuntaments, institucions i persones voluntàries del cap de Creus, organitza la pujada a peu fins al monestir pels antics camins que uneixen els nou pobles del cap de Creus amb Sant Pere de Rodes.

El programa d’activitats de la jornada comptarà amb Els concerts del romànic a l’església de Santa Helena de Rodes. El concert anirà a càrrec de Pedretfolk, un grup multidisciplinari que combina un repertori variat de música antiga, popular i tradicional, i que recuperar cançons centenàries amb instruments quasi oblidats.