La “Remember Picasso”, que ja suma tres edicions en menys d’un any, vol ampliar-se al llarg de l’any i atraure públic adult amb el suport de la SUF i La Fraternal
La festa “Remember Picasso” continua guanyant pes dins el calendari d’activitats de Roses. El que va començar com una prova puntual ja ha arribat a la tercera edició en menys d’un any, amb la voluntat clara dels organitzadors de consolidar-la com una proposta estable d’oci per al públic adult. Així ho explica Francesc Giner, un dels organitzadors, que destaca la bona resposta obtinguda fins ara i la intenció de fer créixer el projecte de manera progressiva.
Segons Giner, la idea inicial era organitzar la festa tres o quatre cops l’any, incloent-hi una edició d’estiu a la Ciutadella. “La primera semblava que no tindria continuïtat, i ja anem per la tercera. Això ens fa pensar que pot ser una activitat més dins l’oferta del poble”, va assenyalar en el transcurs de l’organització de la tercera “Remember Picasso”. Tot i això, remarca que encara és aviat per determinar quines són les millors dates: “No fa ni un any que estem en marxa i anem prenent nota edició rere edició”.
Pel que fa al calendari, l’organització ha anat provant diferents mesos —febrer, abril i ara al desembre— per valorar quin és el moment amb millor resposta. L’hivern podria ser una bona època, ja que coincideix amb menys oferta lúdica, però també comporta dificultats, com els compromisos familiars i escolars previs a Nadal. En aquest sentit, no es descarta traslladar futures edicions a mesos com el novembre.
Un altre element clau del projecte és la col·laboració amb la Societat Unió Fraternal (SUF), que acull l’esdeveniment. L’acord de preus —5 euros per als socis i 8 per als no socis— vol incentivar l’associacionisme. “Ens agradaria que, gràcies a aquesta activitat, es fessin més socis. La quota anual és assequible i, si podem ajudar la SUF, molt millor”, va explicar Giner, recordant que molts dels organitzadors (recordem: han estat vinculats a l’entitat des de petits.
Una de les claus de l’èxit la implicació de La Fraternal, perquè què seria una discoteca sense una barra?, per tant, el servei de bar també és determinant. “Sense bar no hi ha discoteca ni esdeveniment possible”, va afirmar Giner, que va destacar la predisposició i col·laboració del bar de la SUF com un factor imprescindible perquè la festa tiri endavant.
En aquest sentit, Santi Buscató, gerent de La Fraternal, va subratllar el compromís de l’entitat amb les iniciatives del poble. “Estem en un local que és municipal, i ja per això, tenim l’obligació de donar suport a les activitats que es generen a Roses”, va explicar Buscató, posant en valor el caràcter festiu i nostàlgic de la proposta, que recupera l’ambient del mític Picasso amb música de l’època, a càrrec del DJ Adrià Giner.
“La festa ens fa recordar la nostra joventut i, a més, és una activitat divertida i ben organitzada. Estem encantats de col·laborar-hi”, afirma el gerent, que assegura que La Fraternal continuarà donant suport a projectes impulsats per la gent del poble.
Sens dubtge que amb aquesta tercera edició, la “Remember Picasso” reforça el seu paper com a punt de trobada intergeneracional i aspira a convertir-se en una cita fixa dins l’escassa oferta d’oci nocturn existent a Roses. Els organitzadors ho tenen clar: créixer, però fer-ho a poc a poc, escoltant el públic i consolidant el projecte any rere any.