La Fira de la Rosa, consolidada tot i la menor afluència de visitants que al 2014

IV Fira de la Rosa de Roses

Aspecte de la Rambla Riera Ginjolers durant la celebració de la Fira de la Rosa

La novetat de combinar a la Fira la rosa amb la gastronomia va esdevenir en tot un èxit

IV Fira de la Rosa de Roses
Aspecte de la Rambla Riera Ginjolers durant la celebració de la Fira de la Rosa

El balanç de la IV edició de la Fira de la Rosa “és positiu en quan a organització ja que cada any surt millor, segons el parer de la gent que hi participa”, va assenyalar l’alcaldessa en funcions de Roses, Montse Mindan.

Una iniciativa que endegada per l’Ajuntament de Roses ara fa quatre anys i que ara “crec que podem dir que està consolidada, tot i que enguany l’afluència de visitants i turistes ha estat inferior respecte a l’any passat, però per motius que no es poden controlar, com la celebració de dos fires més a la comarca, la final de la Champions League en la que jugava del Barça, el que va provocar que dissabte al vespre tothom fos a veure el partit i, per últim, la molta calor impensable per aquestes dates, que ha provocat que molta gent preferís estar tot el dia a la platja”, va assenyalar Mindan.

Rosa i gastronomia, un èxit

En cada edició la Fira de la Rosa ha presentat alguna novetat, que enguany ha anat al voltant de la gastronomia. Una novetat en la que 6 restaurants de Roses van preparar cadascú un centenar de tastets de pop amb roses perquè fos degustat pel públic. Uns tastets que van tenir els seus postres, preparats pel xef Marc Joli i la pastisseria Can Cairó i que, en definitiva, va esdevenir tot un èxit segons l’opinió expressada per cada cuiner, així com pels ‘comensals’ que van passar per la plaça Catalunya.
Un matí gastronòmic que va tenir continuació a la tarda amb el maridatge de vins amb altres creacions culinàries elaborades, també, amb roses.

Unes degustacions, sobretot, i un maridatge que van esdevenir en tot un èxit, per la qual cosa “si ens hem defer un petit forat en aquest món de la gastronomia és una bona iniciativa per continuar”, ha remarcat l’alcaldessa en funcions de Roses.

I parlant de gastronomia cal destacar que la campanya ‘1.000 Roses a Roses’ encara continua tot i que la Fira de la Rosa va finalitzar, així, totes les dones que es diuen Rosa, Roser o un altre derivat d’aquest nom poden gaudir d’un menú en un dels 31 restaurants de la Vila que hi participen a la iniciativa.

I tornant a l’organització de la Fira de la Rosa, Montse Mindan ha volgut agrair la feina desenvolupada pel regidor en funcions de Promoció Econòmica, Ambrosio Martínez, i tot el personal de l’Ajuntament “que han estat treballant perquè la fira fos un èxit” .