Programa Reallotgem

La Generalitat obre un canal a WhatsApp per ser més a prop de la ciutadania

És un dels primers Governs de l’Estat que des d’ahir hi té un canal oficial, tot i que la nova funcionalitat estarà disponible per als usuaris de la plataforma els propers dies

La Generalitat activa un canal de difusió propi a WhatsApp, la principal eina de missatgeria instantània. La nova funcionalitat ‘Canals’ de l’aplicació de Meta permet difondre de forma ràpida, senzilla i privada continguts d’alt valor per a la ciutadania. També facilita que aquesta informació oficial es pugui compartir ràpidament i arribi a molta més gent.

Amb aquest pas, la Generalitat es converteix en una de les deu institucions públiques de l’Estat que des d’avui té un canal verificat a WhatsApp. Així, s’afegeix a la llista de xarxes socials com TikTok, Instagram, X (Twitter), Facebook, Telegram i LinkedIn, on @gencat ja suma més de mig milió de seguidors.

Seguint el model que s’ha consolidat a Telegram, el nou canal de WhatsApp serà l’únic perfil institucional de la Generalitat en aquesta plataforma. S’hi emetrà diàriament informació de nous serveis, ajuts i tràmits, notícies rellevants i avisos o alertes de protecció civil. Els continguts abastaran tots els àmbits de competència dels diferents departaments: educació, ocupació, salut, seguretat i emergències, medi ambient, drets socials, alimentació, mobilitat, cultura…

L’activació d’aquest servei forma part de l’estratègia de comunicació digital del Govern de Catalunya, que aposta per ser present en una de les eines de missatgeria instantània més populars del món i, així, poder connectar amb un públic més ampli i divers.

La Generalitat, més a prop de la ciutadania

La Generalitat ja es va estrenar a la plataforma el 2020 amb un bot per informar i atendre consultes durant la pandèmia de la COVID-19. Ara, torna a WhatsApp amb un nou servei per ampliar la presència de la institució a l’entorn digital i ser on és el ciutadà.

Aquesta acció se suma a la que es va iniciar el juny de 2022 a TikTok per acostar l’Administració als més joves, o el maig del 2016 a Telegram, amb la qual la Generalitat es va convertir en el primer govern europeu en utilitzar aquesta plataforma per difondre informació de servei.

L’objectiu del nou canal és arribar a persones que no utilitzen les xarxes socials on la Generalitat té presència, com X (Twitter), Facebook o Instagram.

Com utilitzar el servei

La nova funcionalitat estarà disponible per als usuaris de la plataforma els propers dies i apareixerà en una pestanya anomenada ‘Actualitzacions’, on es podran seguir els estats i els canals d’interès.

Per rebre les novetats de la Generalitat de Catalunya a WhatsApp cal:

  1. Obrir l’última versió de l’aplicació al telèfon o al navegador web.
  2. Accedir-hi des de l’enllaç gen.cat/whatsapp o cercar “Generalitat de Catalunya” a l’apartat ‘Actualitzacions > Canals’ de l’aplicació.
  3. Seleccionar el canal.
  4. Prémer el botó ‘Segueix’.

Els canals de WhatsApp

Els canals de WhatsApp són una eina de comunicació unidireccional per compartir informació de valor amb els usuaris. En el cas de la Generalitat, estrena el canal el mateix dia que l’empresa Meta fa el llançament del producte a nivell mundial i és una de les poques institucions que des del primer dia ja disposa d’un compte verificat.