La seu provisional Guàrdia Urbana de Figueres és, fins el mes setembre, el Centre de Formació Integrat Ferran Sunyer, ubicat a la Ronda Sud
Tot el personal, al voltant d’un centenar, de les dependències de la Guàrdia Urbana de Figueres s’ha instal·lat, des d’ahir dimarts, 8 de juliol, i fins el mes de setembre, al Centre de Formació Integrat Ferran Sunyer del recinte firal, ubicat a la Ronda Sud, 3.
El motiu són les obres que s’estan realitzant al seu edifici habitual, situat a l’Avinguda Salvador Dalí, 107, on concretament s’estan duent a terme tasques de millora de la climatització, que estava obsoleta.
A més, aprofitant aquest treballs, s’ha previst l’ampliació del centre de processament de dades i visualització de càmeres de videovigilància, que consisteix, concretament, en implantar nous sistemes de lectors de matrícula de vehicles, a més de les noves càmeres de videovigilància.
Així, el personal de la Guàrdia Urbana ocuparà diferents espais del CFI Ferran Sunyer, que té una superfície útil de més de 1.500 metres quadrats, distribuïts en tres plantes. El telèfon de contacte continuarà sent el mateix, 972 510 111 i, per Emergències, el 112.
Compartir espai amb altres projectes
La Guàrdia Urbana compartirà espai amb altra activitat que s’hi duu a terme. Al pis inferior hi ha una biblioteca, despatxos, la recepció i una sala de reunions, mentre que al primer pis hi ha 9 aules, una d’elles d’informàtica. El soterrani d’aquest equipament disposa de magatzems i una zona d’office. Totes les aules estan equipades amb canó, projector i connexió a internet. El Centre Integral Ferran Sunyer també acull activitats del nou Centre Empresarial i Bressol de l’Alt Empordà (CEBA), el projecte de l’Ajuntament de Figueres amb l’empresari i inversor figuerenc Dídac Lee per potenciar l’emprenedoria i les empreses existents. A més, també s’hi duen a terme cursos, formacions i activitats del programa de la UNED, de l’Escola Oficial d’Idiomes i del programa de formació Pla de Transició al Treball (PTT) i Programa de Formació i Inserció (FPI).