L’Ajuntament de Roses rep dos reconeixements en una setmana

Ajuntament de Roses
L'alcalde de Roses, Joan Plana, i el regidor de Govern Obert, Èric Ibáñez amb els dos reconeixements atorgats a l'Ajuntament

El primer com a ens capdavanter en transformació digital i el segon per la qualitat i la transparència de la comunicació local pública

El passat dimarts, 3 de maig, l’Ajuntament de Roses va ser guardonat en la VII Edició dels Reconeixements Administració Oberta com el tercer ens capdavanter de tota Catalunya en transformació digital, en la categoria d’ajuntaments de 5.001 a 20.000 habitants, només superat per Parets i Llinars del Vallés.

Aquest reconeixement, que distingeixen diferents categories d’acord amb el nombre d’habitants dels ens i la seva naturalesa, s’atorguen en base a una metodologia que analitza amb rigor més de 30 indicadors objectivables de 947 ajuntaments i 42 consells comarcals de tot Catalunya. Entre d’altres, s’avaluen aspectes tals com si la web municipal ofereix tramitació electrònica i tauler electrònic d’edictes, si disposa de carpeta ciutadana, si ofereix perfil del contractant, si els proveïdors hi poden lliurar factures electròniques, si permet rebre notificacions, si té portal de transparència, o bé si l’ajuntament intercanvia dades telemàticament amb altres administracions.

I aquest passat dilluns, l’Ajuntament de Roses va rebre, per sisena vegada, el Segell Infoparticipa per la qualitat i transparència de la seva web. Un distintiu que el Laboratori de Periodisme i Comunicació per a la Ciutadania Plural (LPCCP) de la Universitat Autònoma de Barcelona, que és el màxim reconeixement a la qualitat i a la transparència de la comunicació local pública.
El consistori rosinc va ser valorat en un 92% en quant a nivell de transparència.

Tots dos reconeixements van ser recollits per l’alcalde de Roses, Joan Plana, i el regidor de Govern Obert, Èric Ibáñez, en sendes actes celebrats a Barcelona.
Plana ha destacat que “aquestes distincions rebudes per l’Ajuntament de Roses és el fruit, primer, del compromís polític, que vol dir dotar de recursos econòmics i de personal per tal de millorar en aquest àmbit”. I en aquest sentit, ha subratllat la creació de la plaça de tècnic d’Atenció al Ciutadà, i de tota la feina del personal administratiu, informàtic, de l’Arxiu Municipal i de tots els treballadors/es d’Atenció al Ciutadà que fa possible tenir aquest reconeixements en aquests dos àmbits de Govern Obert”.

“Precisament -ha recordat Plana- al 2019 es crea la primera regidoria de Govern Obert, que no existia, i al 2021 es crea l’esmentada plaça de tècnic d’Atenció a la ciutadania, que tampoc existia”.