L’entitat commemora tres dècades de trajectòria cultural amb un espectacle de la Cia. LaBú Teatre i el reconeixement a totes les persones que n’han format part
L’Associació Optimist de Roses va celebrar ahir diumenge el seu 30è aniversari amb una jornada marcada per l’emoció, els agraïments i el teatre, fidel a l’essència que ha definit l’entitat des dels seus inicis. La commemoració va tenir lloc amb la representació de l’obra Bianco, de la companyia LaBú Teatre, dins del marc d’un cap de setmana dedicat també a la primera Fira de Teatre Familiar impulsada conjuntament amb l’Ajuntament de Roses.
Abans de l’espectacle, la presidenta de l’associació, Maria Arjona, i el secretari, Jaume Deulofeu, van dirigir unes paraules al públic assistent. Arjona va destacar el caràcter especial de la jornada, recordant que “avui és un dia molt especial perquè celebrem 30 anys programant teatre familiar a Roses”, i va voler posar en valor la tasca de totes les persones que, des del 1996, han fet possible la continuïtat del projecte.
En el seu parlament, Arjona va fer un reconeixement explícit als membres fundadors, esmentant a Fina Puigdomènech, Francesc Giner, Yanna Arjona, Joan Joanola, Laura Seguí i Anna Ribera, així com les persones que van prendre el relleu posteriorment, com Joan Ruiz i Rosa Sinyol, i ja en una nova etapa amb Júlia Danés, Elisenda Durany i Júlia Díaz. També va posar en valor a les noves generacions que han crescut entre el públic i que avui en dia també hi col·laboren activament. Arjona va subratllar l’esperit voluntari de l’associació, formada íntegrament per persones que dediquen el seu temps lliure a mantenir viva aquesta proposta cultural.
Un dels punts destacats del discurs va ser “l’agraïment a l’Ajuntament de Roses, especialment al departament de Cultura, pel suport constant des dels inicis del projecte”, va expressar la presidenta d’Optimist. En aquest sentit, també va posar en relleu “la col·laboració en la primera Fira de Teatre Familiar organitzada conjuntament aquest cap de setmana, una iniciativa que reforça l’aposta per aquest tipus de programació”.
Per la seva part, Jaume Deulofeu no va voler oblidar el paper fonamental del públic assenyalant que “sense gent a l’altra banda res d’això seria possible. Gràcies per seguir apostant pel teatre, un espai gairebé revolucionari en els temps actuals”. Amb aquestes paraules, van concloure els responsables de l’Associació Optimist el parlament d’aniversari expressant el desig de continuar celebrant molts anys més d’activitat cultural.
L’acte commemoratiu va culminar, però, amb la representació de Bianco, una proposta escènica de la companyia LaBú Teatre que ha captivat els assistents per la seva sensibilitat i capacitat evocadora. L’obra narra la història d’una noia que viu en un vell hostal i que rep la visita inesperada d’un entranyable viatger. Aquesta trobada especial esdevé el detonant d’un canvi profund en la vida de la protagonista, obrint la porta a un nou camí inesperat.
Amb aquesta celebració del seu 30è aniversari, tant l’Associació Optimist com l’Ajuntament de Roses no només va commemorar una fita històrica, sinó que van reafirmat el seu compromís amb la cultura.