Mes de paraules

L’Escola Jaume Vicens Vives fomenta els beneficis que aporta la relació terapèutica entre gossos i humans

Relació terapèutica entre gossos i humans
Moment de la sessió portada a terme a l'Escola Jaume Vicens Vives sota la supervisió de l'expert Albert Marqués

L’empresa d’alimentació per a gossos i gats, Gosbi, va portar a terme ahir dijous la segona sessió, de les tres previstes, de relació terapèutica entre la gossa La Canya, mascota del Girona FC, i els alumnes de 5è Primària de l’Escola Jaume Vicens Vives de Roses

Gosbi, empresa amb seu a Figueres que elabora alimentació natural per a gossos i gats ha iniciat aquest any un projecte per difondre i fomentar els beneficis que aporta la  relació entre infants i gossos.

Un projecte que tot i que està vinculat amb una altre amb el Girona F.C, on Gosbi és el principal patrocinador, i que té com a mascota a la gossa La Canya, esdevenint el primer Club Pet Friendly de la Lliga de Futbol de 1ª Divisió, no té res a veure amb aquest esport, ja que “aquest es desenvolupa en diferents centre educatius i distints col·lectius on podem impactar realitzant intervencions socio-educatives treballant amb gossos per promoure la relació entre animals i humans, en aquest cas amb mainada, la qual pot expressar emocions que potser li costaria fer amb un adult”, va explicar el responsable de Projectes de Gosbi, Jordi Claparols.  

Una relació entre gossos i infants de la que ara es beneficien, gratuïtament, els alumnes de Primària de l’Escola Jaume Vicens Vives gràcies “a que vaig conèixer a l’Anna Charles, que treballa a Gosbi, i em va explicar el projecte i que havien fet sessions de relació entre gossos i humans en un centre educatiu i li vaig dir si no vendrien a la nostra escola i Gosbi ens va oferir fer tres sessions de manera gratuïta”, ha explicat la directora de l’Escola Jaume Vicens Vives, Elisabeth Ginestera, la qual es va interessar per que aquest tipus de teràpia entre animals i humans es fes al centre que dirigeix “perquè es pot treballar en emocions com en cohesions de grup i, fins i tot, amb nens i nenes que tinguin algun tipus de diagnòstic conductual”.

I després de la que primera sessió que van realitzar el passat 19 de gener a l’Escola Jaume Vicens Vives, ahir dijous, el tècnic i expert en intervencions amb gossos, Albert Marqués, acompanyat de l’Anna Charles, van fer la segona sessió de les tres previstes per els beneficis que donen com resultat una relació entre gossos i infants de Primària.
Els gossos protagonistes de les sessions són “La Canya, una gossa de la raça Labrador, i en Mico, un gos més petitet de la raça Cavalier. Dues races que tenen la particularitat que els encanten els humans. Els hi dones de menjar i les fas manyagues i són els gossos més feliços del món”, va assenyalar Albet Marqués.

Aquest tipus de relacions entre els gossos i la mainada van molt bé per aquells nens i nenes que tenen l’autoestima molt baixa, infants que no accepten l’equivocar-se, o bé que tenen problemes de llenguatge, però també “per aquells nens i nenes que pateixen trastorns de l’espectre autista, llavors en aquests casos treballem la seva rigidesa, la tensió i la concentració, a la vegada que traiem aquest primera por cap al gos”, va explicar Marqués.

En aquesta segona sessió de La Canya i en Mico amb els infants, en aquest de 5é de Primària hi van ser-hi presents, convidats per la directora de l’Escola Jaume Vicens Vives, l’alcalde de Roses, Joan Plana, i el regidor d’Ensenyament, Marc Danés. L’alcalde va destacar que “valorem molt especialment que les escoles portin a terme aquestes activitats perquè tenen un doble funció, la primera contribuir en la sensibilització del benestar animal entre la mainada, que vegin la importància de tractar els animals correctament; i en segon lloc serveis per explicar el gran valor terapèutic i pedagògic que tenen els animals, i en aquest sentit hi han teràpies que han ajudat en l’aspecte educatiu, emocional i social a moltíssims nens i nenes, per tant celebrem i felicitem a l’Escola Jaume Vicens Vives per portar a terme activitats com aquesta”.  

Per la seva part, el regidor d’Ensenyament, va afirmar respecta aquestes sessions terapèutiques entre gossos i infants que “és una experiència molt interessant perquè trenca el clixé de la classe on un parla i la resta escolta a ser una activitat on tothom hi participa i que, a més, serveix per tenir més coneixement d’un ésser viu, que és un animal i, per tant, saber respectar-lo, però també repercutirà en un millor desenvolupament entre la relació els alumnes i els seu professors. A més, també és molt important que empreses privades optin implementar els seu projectes dins el món educatiu ”.

La tercera sessió que portarà Gosbi entre gossos i alumnes de l’Escola Jaume Vicens Vives de Roses tindrà lloc el pròxim dijous, 16 de febrer.