Marc Grijalvo presenta a Roses el seu nou llibre, ‘Asfixia’, on parla de “la crisi-estafa econòmica”

Marc Grijalvo

Marc Grijavo va presentar el seu segon llibre, 'Asfixia' a Ca l'Anita de Roses

L’autor explica en ‘Asfixia’ com la crisi econòmica ha servit alguns per enriquir-se i d’altres per empobrir-se

Marc Grijalvo
Marc Grijalvo va presentar el seu segon llibre, ‘Asfixia’ a Ca l’Anita de Roses

Va guanyar el XXVI premi de Narrativa Sebastià Juan Arbó amb la seva primera novel·la, ‘La paraula silenciada’, però en Marc Grijalvo no ha pogut silenciar les seves paraules perquè té coses a dir, coses que interessen a tothom, i per això ha escrit i  publicat un segon llibre, ‘Asfíxia’, el     qual ho va presentar el passat divendres a Roses, a Ca l’Anita.

I perquè interessen les coses que explica Grijalvo en ‘Asfixia’? Doncs perquè  “parlo d’aquesta crisi-estafa que estem vivint, de la realitat que tenim al davant i no la volem veure, i es que amb la situació que diuen de crisi econòmica hi ha uns que cada cop són més rics mentre altres són cada vegada més pobres, per tant no es dóna una situació on tothom té una mica menys, sinó que és una circumstància on uns tenen força menys i altres força més”, va explicar l’autor, per destacar que “això el que fa és generar més desigualtats i injustícies”.

I Grijalvo va posar com a exemple d’aquestes desigualtats i injustícies dient que “un fuster, un electricista, un empresari si perd diners, ningú l’injectarà euros al seu compte. En canvi, a un banc si perd, l’injecten, per exemple, 60.000 euros, i no passa res. És a dir, els governants injecten diners als bancs i impostos als ciutadans, i quan acaben la seva carrera política van a parar a una cadira d’un consell d’administració d’una gran empresa”.

I tot això ho explica Marc Grijalvo d’una manera novel·lada, amena i divertida, ja que ‘Asfixia’ és això, “una novel·la d’intriga, novel·la negra amb assassinats, bàsicament és un llibre d’entreteniment”, va dir l’escriptor.

Un entreteniment literari que et deixa sense aire. Des de la primera línia.