Més de 12.000 camions es desvien de l’N-II a l’AP-7 durant els 4 primers dies de restriccions als vehicles pesants

Camions a l'AP7

El dia amb major volum de camions que van deixar de circular per l’N-II va ser dilluns passat, amb 4.202 vehicles pesants desviats

Camions a l'AP7Un total de 12.085 camions han deixat de circular per la carretera N-II i s’han desviat a l’autopista AP-7 durant els quatre primers dies d’aplicació de les restriccions de trànsit que afecten els vehicles pesants de quatre eixos o més.  D’aquesta forma, entre divendres dia 19 i dimarts dia 22 d’abril, el trànsit de camions per l’autopista AP-7, en el tram entre Maçanet de la Selva i la frontera francesa, s’ha incrementat prop del 60% respecte la setmana anterior.

 

Divendres 19/04

12/04/2013

19/04/2013

DIFERÈNCIA

En trànsit Maçanet-la Jonquera

6.583

9.846

3.263

Interns Maçanet-la Jonquera

510

1.232

721

 

 

Dissabte 20/04

13/04/2013

20/04/2013

DIFERÈNCIA

En trànsit Maçanet-la Jonquera

4.124

6.218

2.094

Interns Maçanet-la Jonquera

209

668

459

 

 

Diumenge 21/04

14/04/2013

21/04/2013

DIFERÈNCIA

En trànsit Maçanet-la Jonquera

2.269

3.367

1.098

Interns Maçanet-la Jonquera

148

396

248

 

 

Dilluns 22/04

15/04/2013

22/04/2013

DIFERÈNCIA

En trànsit Maçanet-la Jonquera

6.050

9.352

3.302

Interns Maçanet-la Jonquera

521

1.421

900

 

 

La major part de la circulació de vehicles pesants de quatre eixos o més (el 85%) fa tot el recorregut sencer per l’AP-7, entre Maçanet de la Selva i la frontera francesa, que està bonificat en un 35%. Els camions que fan moviments interns entre les sortides de Maçanet i la Jonquera obtenen un descompte del 50% en el preu del peatge.

Previsions superades

El primer balanç de la prohibició dels pas de camions per la carretera N-II a la demarcació de Girona supera, fins i tot, les previsions inicials en les quals es calculava treure uns 2.850 camions diaris de l’N-II. D’altra banda, durant aquests quatre primers dies les excepcions a la mesura s’han complert amb normalitat. Els camions de quatre eixos o més que han circulat per l’N-II per carregar o descarregar, per repostar o per avituallament ho estan fent amb els trajectes mínims imprescindibles.