Neix ‘Devora Pomes’, un projecte per ajudar als més petits a conèixer i menjar poma

Projecte 'DevoraPomes'
Una nena fent de 'DevoraPomes' en una fotografia promocional del projecte

A partir de la poma, la campanya divulgativa pretén promoure hàbits d’alimentació saludable entre els infants, proposant activitats didàctiques que combinen el joc i l’experiència

Fructícola Empordà, Giropoma i Girona Fruits, tres de les empreses que agrupen els principals productors de poma de les comarques gironines i que formen part de la Indicació Geogràfica Protegida (IGP) Poma de Girona, han posat en marxa aquest inici de curs 2026-2027 la campanya ‘Devora Pomes’, un projecte de divulgació i comunicació per fomentar el consum de poma, adreçat als nens i nenes d’entre 8 i 12 anys. La iniciativa, finançada amb fons europeus i amb una durada previstade cinc anys, neix amb l’objectiu de conscienciar els infants i les famílies sobre la importància d’incorporar la poma en una dieta saludable i equilibrada, a través d’una proposta educativa, visual ibasada en l’experiència, pensada per ser perdurable i divertida.  

Per connectar amb els més petits, la campanya adopta un enfocament lúdic i presenta els ‘DevoraPomes’, els «depredadors» de les pomes. Així, els nens i nenes es converteixen en aquests ‘DevoraPomes’ i aprenen les seves tècniques de caça, els seus hàbits alimentaris i les característiques de les seves «preses»: les pomes. El projecte permet als infants descobrir les quatre varietats de poma que formen part del segell de la IGP Poma de Girona (la Gala, la Golden, la Granny Smith i la Red Delicious), aprenent a distingir-les pel seu color, la seva textura, el seu gust i el seu so, el croc que fa cada varietat quan li fan una queixalada. Aquest relat ajuda a captar l’atenció infantil i a traslladar els missatges de manera natural, des del joc i l’experiència.

La campanya de ‘Devora Pomes’ parteix de la idea que la poma pot ser molt més que una fruita quotidiana: pot ser una porta d’entrada per parlar d’alimentació saludable, pagesia, territori, sostenibilitat i producte local. Per reforçar l’aspecte vivencial del projecte i facilitar el treball a l’aula, les tres empreses impulsores faran arribar pomes als centres participants per tal que els alumnes puguin posar en pràctica el rol de ‘DevoraPomes’ amb producte real i de proximitat, tastant la fruita i experimentant-la.

Durant aquest primer any escolar, el projecte ‘Devora Pomes’ es desplega a través de les xarxes socials (@devorapomes), així com amb la pàgina web de la campanya, que actua com a espai informatiu i educatiu, amb materials, idees i continguts perquè els docents i educadors puguin desenvolupar les activitats a l’aula, i recursos perquè les famílies també puguin treballar al voltant de l’alimentació saludable des de casa.

A partir del curs vinent, 2027-2028, la voluntat és donar continuïtat a la proposta i avançar cap a noves experiències, amb la previsió de reforçar les activitats que ofereix la iniciativa amb visites i tallers per a les escoles a l’IRTA-Mas Badia, a La Tallada d’Empordà.