Mes de paraules

Nova edició de la premiada campanya “Per Carnaval no tot s’hi val”

Per Carnaval, no tot s'hi val
Un moment de la 'performance' representada durant la campanya “Per Carnaval no tot s'hi val” al 2014 / Foto: arxiu

“Per Carnaval no tot s’hi val” tornarà a fer reflexionar als participants de la festa més mediàtica de Roses sobre la importància de gaudir del Carnaval amb seny

Per Carnaval, no tot s'hi val
Un moment de la ‘performance’ representada durant la campanya “Per Carnaval no tot s’hi val” al 2014 / Foto: arxiu

L’acte principal de la campanya tindrà lloc el proper 2 de febrer a la plaça Frederic Rahola., acte en el qual assistiran més de 700 alumnes rosincs. Amb un format d’espectacle, on entre altres accions participarà un artista de referència actual, es farà arribar un missatge clar i contundent que busca conscienciar i interpel·lar directament els joves del municipi.

Una campanya que planta cara parlant el llenguatge dels joves

Amb la present edició, Roses continua apostant per aquesta campanya preventiva que, per sisè any consecutiu, afronta la problemàtica que suposa l’augment del consum i l’abús d’alcohol i drogues per part de la població juvenil en la nostra societat, i molt concretament pel que fa als canvis d’hàbits d’aquests consums entre els adolescents.

Els bons resultats obtinguts des de la posada en marxa de la campanya es fan palesos amb cada nova edició. Fets que mostren la conscienciació assolida entre la ciutadania de Roses són per exemple, la decisió de les les colles de Carnaval d’evitar el consum d’alcohol durant les passades, o el clar descens del nombre d’emergències i atencions ateses per policia i serveis sanitaris com a conseqüència del consum d’alcohol o drogues.

Accions “Per Carnaval no tot s’hi val” 2018

Com en edicions passades, la campanya 2018 torna a interrogar els joves d’una forma clara, a través de les xarxes socials que freqüenten, exposant la problemàtica directament, sense embuts ni pretextos, i donant una informació concreta i basada en molts casos en experiències personals. Tot, dirigit a fer arribar un missatge final clar i contundent: Tu tries.

Audiovisuals

Com en edicions anteriors, el format audiovisual és una de les vies escollides per donar veu als propis joves de Roses i deixar que expressin el seu punt de vista, experiències i opinions. Enguany, s’han enregistrat quatre vídeos protagonitzats per joves d’entre 14 i 25 anys, que es difondrà durant els proper dies a través del canal youtube del Car Jove i per les diferents xarxes socials.

Pàgina web específica

La web www.percarnavalnototshival.roses.cat,  creada específicament amb motiu de la campanya, ha renovat i actualitzat els seus continguts. En ella, es presenten d’una forma clara  quins són els efectes del consum d’alcohol, begudes energètiques, porros i diferents estupefaents. Un altre apartat ofereix el visionat dels vídeos creats enguany, mentre que l’apartat històric, permet conèixer les campanyes de les  edicions anteriors, amb molt més material gràfic i audiovisual a l’abast del públic.

L’acció central de la campanya tindrà lloc a la plaça Frederic Rahola el proper divendres 2 de febrer (d’11.30 a 13.30 h), on assistiran més de 700 alumnes de 3r d’ESO a 2n de Batxillerat i cicles formatius dels centres educatius del municipi. Els participants desconeixen fins al moment de traslladar-se a la plaça en què consistirà l’acció, ja que l’Àrea de Joventut reserva fins al darrer moment la intriga de saber el format escollit en cada edició (performances, transformació del teatre en un museu del Carnaval, etc).

Aquesta activitat té per objectiu despertar l’interès i cridar l’atenció entre els joves, amb la presentació d’experiències i informació d’una forma molt directa i atractiva, per tal de mantenir la seva atenció i suscitar la reflexió i el debat amb amics, companys i família entorn al què han vist i sentit durant la sessió.

Ciutadans i establiments donen suport a la campanya amb xapes i distintius

L’Àrea de Joventut de l’Ajuntament de Roses posa a l’abast de la ciutadania xapes  que porten escrits el logo i lema de la campanya “Per Carnaval no tot s’hi val”. D’altra banda, els establiments que ho desitgin també podran lluir l’adhesiu “Per Carnaval, còctels joves sense alcohol”». D’aquesta manera, tothom pot visualitzar el seu suport i col·laboració amb l’objectiu comú de fer del Carnaval de Roses una festa modèlica, on la diversió no es vegi enterbolida per situacions no desitjades com a conseqüència del consum de drogues i alcohol.

El model s’exporta a altres centres d’ensenyament de fora del municipi

Des de les darreres edicions, i davant l’interès mostrat per altres municipis, els responsables de l’Àrea de Joventut de Roses ofereixen també aquestes accions en petit format a altres centres d’ensenyament de la comarca. Enguany ja han confirmat la seva participació els instituts de Castelló d’Empúries, Empuriabrava, Vilafant i la Jonquera, tot i que segueix obert el període de sol·licituds per rebre aquestes sessions nformatives.

Campanya premiada

La campanya “Per Carnaval No Tot s’hi Val” va guanyar en la passada edició dels premis E-Tech el Premi Digital E-Tech 2017 en la categoria a Millor Iniciativa de l’Administració Local i va arribar també a ser finalista en la categoria Premi del Públic a la Millor Iniciativa de Màrqueting Digital Gironina.

Les accions caracteritzades per un llenguatge clar, exposant la problemàtica directament i fent servir, entre d’altres, els canals digitals i xarxes que els joves freqüenten, com youtube, xarxes socials com facebook i twitter, la creació d’una web específica, etc, van ser elements claus a l’hora d’aconseguir el guardó.