‘Open Arms a Palau Robert. Una missió a contracorrent’

'Open Arms a Palau Robert. Una missió a contracorrent'
Moment de la inauguració de l'exposició 'Open Arms a Palau Robert. Una missió a contracorrent' amb el director de l'ONG, Òscar Camps, i la seva responsable pedagògica, Ángeles Schjaer

L’exposició és d’accés lliure i gratuït, i existeix l’opció de visites guiades, tant adreçades a centres escolars i entitats com a la ciutadania

Aquest passat dimecres es va inaugurar a Palau Robert l’exposició Open Arms. Una missió a contracorrent, que es podrà visitar fins al 3 de maig, a la sala 1. L’acte inaugural va comptar amb les intervencions de la directora general de Difusió, Elisabet Valls, de la responsable pedagògica d’Open Arams, Ángeles Schjaer, i del seu director, Òscar Camps.

Comissariada per la pròpia entitat, la mostra situa l’origen de l’acció d’Open Arms l’any 2015 a l’illa de Lesbos, i s’estructura en sis àmbits, des dels orígens de l’organització, passant pel marc legal que l’aixopluga, els salvaments al mar, les accions a terra, la denúncia per desinformació i notícies falses que periòdicament afronten i la defensa dels drets humans.

Al seu parlament de benvinguda, Elisabet Valls va voler posar l’accent en el fet que “si l’exposició existeix és perquè la realitat que denuncia també existeix, i és responsabilitat nostra -com a ciutadans, com a societat, com a govern- sumar-nos a l’acció, amplificar-la i fer una crida contundent a la solidaritat i a l’empatia entre humans”.

Al seu torn, Ángeles Schjaer va insistir en la idea i els propòsits de l’exposició, entre els quals destaca la tasca educativa, que és fonamental: “Parlar de drets humans no és fer política partidista; és defensar uns mínims ètics compartits. És recordar que totes les vides tenen el mateix valor, independentment d’on neixin, de l’origen, del color de la pell o de la situació administrativa. I fomentar el pensament crític és una eina de protecció”.

Finalment, Òscar Camps, fundador i director de l’associació, va mostrar la seva preocupació, alhora que la seva esperança. “Fa deu anys no haguéssim pensat de cap manera que ara seríem més importants que mai. El món digital, que aleshores ens va ajudar, ha canviat molt, i paradoxalment hem passat de ser reconeguts a ser criminalitzats per part de determinats sectors. Afortunadament, a la vida real se’ns segueix reconeixent i recolzant. Tant de bo, un dia, puguem deixar d’existir!”.

L’exposició és d’accés lliure i gratuït. Existeix l’opció de visites guiades, tant adreçades a centres escolars i entitats com a la ciutadania. Més informació, al web de Palau Robert. Així mateix, l’editorial Blume ha publicat el llibre del mateix nom: Open Arms. Una missió a contracorrent, per recaptar fons destinats a l’entitat.

toto
toto
slot
toto
toto
toto slot
toto
slot
slot
toto