Peatons, Bicicletes, Segways i l’incivisme d’alguns

Article Xavi Gorro

Actualment els vianants han de compartir les zones de passeig amb qualsevol mecanisme el

Article Xavi Gorro
L’utilització d’aparells elèctrics per desplaçar-se per les ciutas és actualment motiu de debat

Que la gent deixi de fer servir el cotxe i utilitzi altres mitjans per desplaçar-se (bicicletes, skates, patinets, patinets elèctrics…) és una bona notícia, no només pel medi ambient, sinó també per descongestionar les principals zones de la ciutat que ja estan molt atapeïdes de cotxes, i més a l’estiu en ciutats turístiques.

El que en un principi ha de ser una virtut pot arribar a convertir-se en un problema, sobretot quan en les principals zones de vianants de la vila com són la Riera Ginjolers i el passeig marítim poden arribar ajuntar-se gent caminant, turistes passejant, d’altres fent fotos al paisatge, vianants passejant gossos, persones que van a treballar, gent gran… I a tot això se l’ha de sumar també bicicletes, patinets, long boards, skates, patinets elèctrics, Segways o qualsevol altre mecanisme de transport.

La convivència entre les diferents formes de desplaçament en principi no hauria de ser un problema sempre i quan el respecte i el civisme fos la tònica dominant, però ja sabem que en moltes ocasions això no passa i aquest estiu s’han repetit les escenes de persones que amb aquests vehicles, circulaven a velocitats excessives per zones exclusives de vianants, amb el conseqüent perill que això suposa per a tothom.

Això, sumat a que en la majoria de casos aquestes persones eren turistes que llogaven els aparells i que per tant no tenen un control excessiu d’aquests, la qual cosa fa encara la situació molt més perillosa.

El que s’ha pogut constatar aquest estiu a Roses es que hi ha un conflicte circulatori entre aquelles persones que van a peu, corrents o passejant i tots aquest vehicles que ara s’estan posant tant de moda, fet que pot convertir-se en un veritable problema i que per tant cal una regulació.

Limitar les zones en les quals aquests aparells poden circular (sobretot a l’estiu i en temporades de gran ocupació), senyalitzar carrils específics separats de la gent que va caminant i un control per part de la policia local perquè es compleixin les normes bàsiques de circulació i sobretot de civisme és bàsic per no haver de lamentar en un futur alguna dany personal.

La bicicleta i els altres vehicles alternatius al cotxe són aliats perfectes per descongestionar el transit de les ciutats i més en una ciutat amb grans espais de vianants, que fomenten que la gent s’oblidi del seu vehicle i surti a passejar. Però no podem permetre que aquesta virtut es converteixi en un problema i, per tant, cal actuar i regular.

Xavi Gorro