Mes de paraules

Prossegueix la renovació de l’enllumenat públic del passeig Marítim de Roses

Aquesta setmana s’ha iniciat la substitució de l’enllumenat públic del tram del passeig Marítim comprés entre la plaça de les Botxes i la riera de la Trencada, consistent en la renovació de 47 fanals i el seu cablejat

inici_enllumenat_passeigAmb aquesta actuació prossegueix la renovació iniciada el passat any per posar fi al deteriorament que presenten la majoria de fanals i balises del passeig, així com per millorar el seu rendiment lumínic. L’encarregada d’executar la substitució dels fanals serà l’empresa municipal Rosersa, fet que permet al consistori reduir el pressupost del projecte al cost del subministrament de material, que serà de 59.000 €. Es preveu que els treballs tinguin una durada de dos mesos i mig.

Tot i que el projecte de renovació preveu incidir en tot l’enllumenat públic del passeig, des de l’espigó de Santa Margarida fins a la Riera Ginjolers, els treballs s’estan realitzant progressivament per fases, en funció dels imports i dels sectors. Així, si en una primera fase duta a terme el passat any entre la riera de la Trencada i el carrer Bernat Metge es renovaren 51 fanals, ara se substituiran 47 més.

La necessitat d’aquestes tasques venen motivades per l’alt grau de deteriorament que presenten actualment tant els fanals com balises del passeig Marítim, un dels espais més concorreguts i visitats de la població. Aquest enllumenat, instal·lat al llarg de les diferents fases de construcció del passeig realitzades pel Ministeri de Medi Ambient (finals dels anys 90), es composa de columnes d’entre 4 i 6 metres d’alçada completat per balises d’1 metre.

Entre els problemes que presenta estan l’oxidació de les columnes que provoca la caiguda de fanals, la poca resistència de les balises als impactes, o el baix rendiment de les lluminàries, fets que provoquen elevats costos de manteniment i neteja. Els models que substituiran els elements obsolets són estèticament i funcionalment de les mateixes característiques que els actuals, però de millors condicions tècniques i rendiment, amb un fàcil manteniment, alta resistència i durabilitat i garantia front la corrosió.