Quatre ciclistes rosincs pateixen la pluja i el fred de la Pirinexus 360 Challenge de 350 kms

Pirinexus 360 Challenge

En Mike, el Pirata, en Ferdy i Francesc Ferrer abans de prendre la sortida de la Pirinexus 360 Challenge / Foto: Montse Moreno

Quatre components del Club Ciclista Roses van participar en la Pirinexus, i tres d’ells es van veure obligats a abandonar, mentre que Lluís Puigbert, el Pirata, va fer cinquè

Pirinexus 360 Challenge
En Mike, el Pirata, en Ferdy i Francesc Ferrer abans de prendre la sortida de la Pirinexus 360 Challenge / Foto: Montse Moreno

La segona edició de THE PIRINEXUS 360 CHALLENGE, celebrada aquest cap de setmana, hi participaven quatre ciclistes del Club Ciclista Roses, Juan M. Fernández, en Ferdy, Miquel Miralles, en Mike, Francesc Ferrer i Lluís Puigbert, el Pirata.

Una Pirinexus que enguany va triplicar el nombre de participants respecte a l’any passat, i que ha comptat amb un 30% de noies, i que va estar marcada per la pluja i la fred,  que van acompanyar els 150 participants que van prendre la sortida a les sis de la matinada del dissabte des del recinte de la Fira de Girona.
El repte, era cobrir els 350 quilòmetres del recorregut, entre carretera i  pista de muntanya, en menys de 20 hores, un objectiu, però, que van complert de manera completa el 80% dels esportistes, és a dir, que 130 ciclistes són els que van arribar a meta. Entre d’ells, el Pirata, un gran aficionat al món del ciclisme i que, recordem, va ser capaç de cobrir en bicicleta la distància que separa Roses d’Hondarribia en només 3 dies,  i que a la Pirinexus va fer un gran paper, ja que va arribar a meta en cinquena posició, “he complert, era la meva primera participació en la Pirinexus i a part de la pluja i la fred la meva principal preocupació era no caurem pels trams de BTT”, va afirmar Puigbert, per continuar dient que “jo sóc ciclista de carretera i portava la meva bici amb rodes més gruixudes per passar aquests trams, però amb el fang que hi havia els més fàcil era caure, però vaig tenir sort i vaig creuar la meta en el cinquè lloc, per la qual cosa estic molt content”.
Cal destacar que el Pirata va anar pedalar al costat durant molt de temps amb el que després seria el guanyador de la cursa, Eric Bos, que només va poder deixar enrere a Lluís Puigbert, precisament, en els trams de pista.

Als pocs quilòmetres de començar la Pirinexus la pluja va fer acte de presència i es va anar fent protagonista fins passats els punts d’avituallament d’Olot, Coll d’Ares i La Jonquera. Al punt més alt de la Pirinexus 360, el Coll d’Ares (1.513 metres) el termòmetre marca 1º sota zero. Molta fred i pluja que sumat al cansament va provocar els primers abandonaments, entre d’ells el d’en Ferdy, Mike i Ferrer, “ja el divendres, el dia abans de la cursa, ja no em trobava bé, i quan portaven uns 115 quilòmetres entre el refredat que portava més la pluja i la boira, que feia que no es veiés bé, era perillós continuar, i en Mike i en Francesc estaven igual que jo, així que vam decidir abandonar, perquè una retirada a temps és una victòria”, va dir Fernández, un ciclista també aficionat i acostumat als grans reptes, ja que en els darrers dos anys ha cobert la distància en bicicleta de Roses a Sevilla i de Roses a Santiago de Compostela.

En Mike és un altre gran aficionat a la bicicleta, però en el seu cas, en lloc de cobrir grans distàncies pedalant ha decantat la seva afició a la venda i manteniment de bicicletes, com així ho evidencia la seva botiga Bicis a Punt de Roses.

L’empordanès Eric Bos guanya la Pirinexus

El més ràpid en arribar a Girona, punt de sortida i arribada de la Pirinexus, ha estat el triatleta empordanès Eric Bos, amb un temps de 14 hores i 35 minuts, seguit de Víctor Esteban i Francesc Espinar. Els diferent tipus de paviment que ressegueix la ruta, amb pistes de terra i alguns trams d’asfalt i urbans  ha permès veure molta  diversitat de bicicletes, des de ciclocross, muntanya, gravel i fins i tot un tàndem.

Una dotzena d’equips han completat el recorregut amb la modalitat de relleus, de dos, tres o quatre persones, una fórmula que ha també ha crescut molt, així com els equips de suport format per familiars o amics dels ciclistes que els han seguit amb vehicle per donar-los suport en determinats punts del recorregut. L’organització de la prova, Gioutdoor, ha establert tres punts d’avituallament de menjar i dos de líquid al llarg de l’itinerari de 350 quilòmetres.