Roses acomiada als 400 ciclistes participants de la Transpyr Coast to Coast 2018

Transpyr Coast to Coast 2018

D'esquerra a dreta i de dalt a baix: Guerau Carrion, Jano Martínez, 'Ani' Díaz i Juan M. Fernández

El pilot de ciclistes de la Transpyr C2C, en les diferents modalitats de BTT, Carretera, Eco-Bike i per Relleus han pres la sortida des de la Ciutadella de Roses per anar fins a Camprodon, final de la primera etapa

D’esq

Transpyr Coast to Coast 2018
D’esquerra a dreta i de dalt a baix: Guerau Carrion, Jano Martínez, ‘Ani’ Díaz i Juan M. Fernández

Un any més, i ja van nou, les portes de la Ciutadella han estat testimoni de l’inici de la Transpyr Coast to Coast, prova ciclista que  creua els Pirineus de Catalunya al País Basc per unir, així, el mar Mediterrani amb el mar Cantabric.

Tots els participants, en les seves respectives modalitats, BTT, Carretera, Bicicleta elèctrica i per Relleus, han sortit a les 8 hores des de les portes de la Ciutadella per cobrir els aproximadament 150 km que separen Roses de Camprodon, final de la primera etapa.

Una sortida, però que no s’ha fet de manera simultània com d’altres anys, on sortien tots a la vegada. Enguany primer han sortit els participants de la Transpyr Road, la modalitat de carretera, en la que hi participen 4 ciclistes del Club Ciclista Roses, Jano Martínez, ‘Ani’ Díaz, Guerau Carrion i Juan M. Fernández.

Tots, menys un, ja han fet aquesta prova almenys una vegada, en Jano s’estrena en aquest repte “amb molta il·lusió, feia anys que la volia fer la Transpyr, i l’afronto amb moltes ganes”. Aquest rosinc disputa proves ciclistes Màster 40, i és conscient que “aquesta prova és de fons, per tant, s’ha de regular molt per poder arribar a Hondarribia d’aquí set dies”.

Carrion ja és un veterà de la Transpyr, “sí, és la quarta vegada que la faig, dos en BTT i dos en bicicleta de carretera, i espero gaudir com ho fet els anys anteriors amb l’objectiu, evidentment, d’arribar dissabte vinent a Hondarribia”.

I de quatre a vegades a tres, són les edicions que complirà enguany el regidor d’Esports de Roses, Juan M. Fernández. Tres perquè l’any passat es va lesionar el dia anterior, i no va poder prendre la sortida, per tant, enguany, participa a la Transpyr “amb moltes ganes, amb ganes de gaudir de la cursa perquè tot i que és molt dura és un prova ciclista molt maca”. Fernández ha confessat que “afronto la cursa més preparat i tranquil que fa dos anys i si Déu vol, arribaré a Hondarribia millor que altres anys”.

I aquesta edició de la Transpyr Coast to Coast serà la segona pel Policia Local de Roses, ‘Ani’ Díaz. La primera va ser al 2016 quan va compartir cops de pedal precisament amb en Guerau Carrion i Juan Manuel Fernández. I a l’igual que els seus companys afronta la prova “amb molta il·lusió, amb molta tranquil·litat i amb moltes ganes de gaudir de la prova, desitjant que la pluja i la fred no em facin patir com en les dues últimes etapes del 2016”
Díaz ha assegurat que “el xuletón quan arribem a Aínsa -final de la quarta etapa- caurà segur”.

Cal destacar que alguns aficionats i familiars que hi havia a la sortida han criticat que “als ciclistes de BTT els han anomenat d’un en un a tots abans de sortir, i en canvi als de carretera els han fet sortir a tots de cop, es podia haver fet igual amb tothom”.
Precisament, enguany ha canviat el format de sortida. Els de la Transpyr Road han sortit en pilot en direcció a Palau-saverdera, i els de BTT sortien per equips de dos o quatra ciclistes per anar pel passeig marítim per agafar la carretera de El Far en direcció a l’Almadrava.

BTT, la modalitat amb més participació

La Transpyr Coast to Coast és una de les proves ciclistes més excitants i memorables de la que es pot prendre part. National Geographic l’ha té catalogada com una de les millors del món.

És una prova que inicialment es feia només en la modalitat de BTT, on el ciclista es submergia durant 7 dies per les diferents valls, pobles i cultures de la vessant sud dels Pirineus. Des de Roses, inici de la Transpyr, fins Hondarribia, que és el final, els ciclistes han de creuar unint Catalunya, Aragó, Navarra i Euskadi. Un autèntic Màster de Mountain Bike per a ciclistes professionals i amateurs.

Posteriorment, l’organització ha anat implementant a la prova les modalitats de bicicleta de carretera, bicicleta elèctrica i poder fer-la per relleus, “per donar la possibilitat a tot els amants del ciclisme, independentment de la seva especialització, poder realitzar aquest repte de la Transpyr”, ha manifestat el director de la prova, Francesc Sallent, el qual ha remarcat que enguany “ha pujat, però, molt la participació en la bicicleta de muntanya”. Un augment de ciclistes de BTT que té les seves causes. La primera és que “la modalitat de carretera està limitat a un màxim de 50 ciclistes, i en la Eco-Bike i per relleus són modalitats encara noves i s’han de consolidar, com va passar amb la mateixa prova, que vam començar amb 70 ciclistes i ara són 400”.

Gran esdeveniment turístic i esportiu per Roses

El regidor de Promoció Econòmica i Turisme de Roses, Fèlix Llorens, ha destacat que la Transpyr Coast to Coast és un gran esdeveniment turístic i esportiu per Roses. A nivell turístic “perquè aquesta prova ens dona a conèixer com una gran destinació turística, perquè que són 400 corredors provinent de tot el món, que la majoria d’ells no són repetidors i que potser un dia vinguin amb la seva família a passar uns dies de vacances”
I per la part esportiva, “perquè la Transpyr és una de les millor proves de BTT de tot el món”, ha significat Llorens.

L’any vinent, la Transpyr complirà 10 anys, i tot i que tant l’organització com l’Ajuntament de Roses són conscients que l’efemèride farà que sigui una edició especial, no hi ha res en concret, actualment, respecte a una possible celebració d’aniversari.

ETAPAS TRANSPYR 2018: