Roses implantarà barreres de seguretat per a motoristes als punts negres de les carreteres municipals

Ple municpal de l'Ajuntament de Roses

Tots els regidors de la corporació municipal de l'Ajuntament de Roses van donar suport a la moció de Cs

Una mesura que es portarà  terme arran de la moció que va presentar Ciutadans Roses i que es va aprovar per unanimitat envers la seguretat dels motoristes

Ple municpal de l'Ajuntament de Roses
Tots els regidors de la corporació municipal de l’Ajuntament de Roses van donar suport a la moció de Cs

Al 2016, 153 persones van perdre la vida en les carreteres catalanes. 34 d’elles anaven amb moto, la qual cosa representa un 22%. Si afegim els ferits greus, el percentatge d’afectats  (entre morts i ferits greus) ascendeix fins al 36%.

El tipus de sinistre més greu es va donar quan el motorista es va sortir de la via. És en aquesta circumstància quan es vam produir més defuncions i els ferits de major gravetat amb amputació d’alguns dels membres del cos del pilot o acompanyant en xocar contra les barreres de seguretat o guarda raïls que eviten que un turisme se surti de la calçada.

Per aquest motiu, i per evitar en la mesura del possible la sinistralitat del motoristes en sortir-se de la calçada, el ple municipal de Roses del mes de gener, celebrat ahir dilluns, va debatre una moció presentada pel portaveu de Ciutadans Roses, José M. Álvarez, per la implementació de barreres de seguretat per a motoristes.
Una proposta en la que Álvarez va demanar “realitzar un estudi a la xarxa de carreteres municipals per detectar punts ‘negres’ o conflictius per als motoristes”, per posteriorment substituir “mitjançant dotació pressupostària plurianual i no més enllà del 2020” les barreres de seguretat actuals per d’altres que no perjudicials per als motoristes, “que són principalment de tres sistemes SPM Sistema de Protecció de Motoristes- i de doble guarda-raïl, segons la priorització que determini l’estudi redactat per a totes les carreteres”.

El Sistema de Protecció de Motoristes és un tipus de barrera de seguretat que evita, d’una banda, que l’impacte directe del motociclista contra el pal de la barrera el pugui produir-li lesions, sovint fatals.
D’una altra part, impedeix que el motorista pugui colar-se l’espai lliure entre els dos pals consecutius de la barrera, quedant a la mercè del perill que la pròpia barrera metàl·lica està protegint, sovint un desnivell, obstacle.

Tots els grups de la corporació municipal van donar suport, de manera unànime, a la proposta presentada pel regidor de la formació taronja.