La Fundació Roses Contra el Càncer va impulsar un espectacle infantil al Teatre Municipal per incentivar el consum de fruita i verdura entre els escolars de P5

Ahir, 30 de setembre, es va encetar la Setmana Catalana de la Prevenció del Càncer (SECAPC) impulsada per la FECEC, Junts contra el Càncer, i que es perllongarà fins diumenge, 9 d’octubre.
10 dies en els quals es vol conscienciar a la població, a la societat, sobre la necessitat d’adoptar estils de vida saludable per prevenir el càncer.
I una de les coses que s’ha de fer dins d’aquests estils de vida saludable, està en menjar bé, més que bé, es tracta de menjar sa, i també hi figura el moure’ns, el fer exercici, per això el lema d’aquesta Setmana Catalana de la Prevenció del Càncer és “Actua contra el càncer: Menja sa i mou-te!”.
I la primera activitat arreu Catalunya dins els actes de la Setmana Catalana de la Prevenció del Càncer es va fer al Teatre Municipal i va ser la representació de “l’Hort d’en Marçal”, un espectacle de titelles dirigit als nens de P5 de les escoles de Roses, on s’expliquen els avantatges de menjar fruita i verdura per fer una dieta saludable i equilibrada.
Un espectacle ofert per la companyia ‘La mama i la padrina’ composada per l’Elisabet Vallés i la Berta Giraud, que des de fa anys col·laboren amb la Federació d’Entitats Contra el Càncer.
“L’Hort d’en Marçal”, “és un conte divertit d’un pagès molt amable que es diu Marçal, i a través del qual incentivem als nens i nenes per a que mengin fruita, verdura, i que facin esport. És a dir, que a través del joc vegin que menjar verdura no és un càstig, al contrari, que és molt divertit menjar fruita i verdura”, va dir l’Elisabet.
Un espectacle que explica la història de dues germanes, la Clemetina, interpretada per Vallés, “una noia que menja fruita i verdura i vol que la seva germana, la Bleda, també ho faci, i poc a poc, a través de cançons i les coses que explica convenç a la Bleda que això de menjar fruita i verdura és bo per tenir més energia i més alegria”, va explicar la Berta, que va fer el paper de Bleda.
Tot seguit de l’espectacle teatral es va desenvolupar un taller al vestíbul i la Sala dels Miralls del teatre on els escolars van elaborar una brotxeta de fruita.