Roses injecta mig milió d’euros a reactivar l’economia de la Vila

Roses

Casc urbà de Roses

D’aquests 500.000 €, l’Ajuntament de Roses destina 200 mil a subvencions, gairebé 300 mil a campanyes per reactivar l’economia d’empreses i comerços, i la resta a la redacció d’un Pla de xoc post-covid

En el ple ordinari d’aquest mes de maig s’aprovarà una modificació de crèdit del pressupost “per tal de destinar mig milió d’euros a l’Àrea de Promoció Econòmica amb l’objectiu de reactivar l’economia de Roses amb diferents accions per tal d’ajudar econòmicament als establiments comercials”, ha afirmat el responsable d’aquesta Àrea, el regidor Félix Llorens.

Així, amb aquests 500.000 euros l’Àrea de Promoció Econòmica de Roses impulsa per al segon semestre de l’any, un Pla d’acció adreçat a l’activació del sector econòmic de la població amb motiu de la crisi produïda per la Covid-19.
Un Pla d’Acció que contempla campanyes gastronòmiques i comercials, un paquet de subvencions destinat a establiments comercials, formacions en prevenció i seguretat i la redacció d’un pla de xoc post-covid.  

“L’important és reactivar l’activitat comercial i el sector de la restauració de Roses”, ha assegurat Llorens, i per tant l’Ajuntament iniciarà aquesta reactivació econòmica a partir del mes de juliol amb diferents campanyes:

  • “Anem a fer el vermut a Roses” (mesos de juliol i setembre amb una dotació de 57.000 €)
  • “Roses et convida a un gelat” (mes d’agost amb una aportació de 32.000 €)
  • “Regala’t Roses” (mes de setembre, amb un pressupost de 200.000 €).

L’objectiu d’aquestes campanyes, centrades en una interessant oferta de premis i incentius que es donaran a conèixer més endavant, és el d’atreure públic tant al llarg de l’estiu com durant la resta de l’any. Es vol així multiplicar l’atractiu que Roses ofereix amb les campanyes que realitza anualment (Ruta de les Tapes i campanya Mercat Cobert al setembre, Fira de la Cervesa a l’octubre i Festivalet al novembre), dinamitzant enguany més activitats per donar resposta a les necessitats del sector. 

Un altre important apartat del pla és el destinat a subvencions per a establiments comercials, dotat amb una partida de 200.000€. Amb aquesta aportació, l’Ajuntament vol ajudar a mitigar les despeses que l’empresariat està assumint per donar compliment a les noves necessitats sanitàries, a través de dues línies d’ajuts: la d’adequació d’establiments i la d’adquisició de material fungible.  

Per últim, es destinen 9.000 € a la redacció d’un Pla de xoc post-covid, ja iniciat amb la realització d’enquestes online i que comptarà amb la realització de tallers sectorials de reestructuració econòmica; i 5.890 € més, a la formació en mesures de prevenció i seguretat que s’oferirà al sector.  

L’Ajuntament destinarà, doncs, un total de 503.890 € a aquestes accions, que es fan possible gràcies a la modificació pressupostària que es tramita aquesta setmana, i que passen a sumar-se a les iniciatives ja engegades per l’Àrea de Promoció Econòmica des de la declaració de l’estat d’alarma al març. Entre elles, es troben els serveis d’informació empresarial i de subvencions en relació a la Covid-19 que es realitza a través de butlletins electrònics i xarxes socials, la creació de mapes virtuals d’establiments oberts o que ofereixen servei a domicili del municipi, o les càpsules formatives digitals realitzades en línia.