Mes de paraules

‘Roses ets tu’ convoca 57 alumnes del Cicle Superior del Centre Escolar Empordà a la sala de plens de l’Ajuntament

‘Roses ets tu’
Un moment de la sessió ‘Roses ets tu’ celebrada a la sala de plens de l'Ajuntament de Roses

‘Roses ets tu’ és una iniciativa impulsada pel Centre Escolar Empordà dins el Programa d’Educació Emprenedora

‘Roses ets tu’
Un moment de la sessió ‘Roses ets tu’ celebrada a la sala de plens de l’Ajuntament de Roses

57 alumnes de cicle superior del Centre Escolar Empordà han celebrat a primera hora de la tarda a la sala de plens de l’Ajuntament una sessió amb representants i treballadors del consistori de diferents associacions de Roses amb la intenció de recollir les seves impressions i idees sobre quines són les necessitats del municipi. La iniciativa forma part del Programa d’Educació Emprenedora ‘Roses ets tu’, impulsat pel centre educatiu amb l’objectiu que els alumnes treballin en un projecte d’anàlisi i participació.

Aquest és el segon any consecutiu que el Centre Escolar Empordà impulsa aquest projecte, que té per objectiu implicar els alumnes en els seus processos d’aprenentatge, treballant en un projecte de ciutat innovador i participatiu compromès, en el qual participen l’escola, les entitats socials de la ciutat i les seves institucions i associacions.

L’alcaldessa, Montse Mindan, i els regidors de Benestar Social i Economia i d’Infraestructures i Serveis Públics i Esports, diferents tècnics municipals de les àrees de joventut, urbanisme, ensenyament i policia local, equip directiu i docent del Centre Escolar Empordà i representants d’associacions del municipi destinades a programes socials, esportius, relacionats amb la vellesa o amb els joves (associacions de jubilats, FADIR, GEN, Càritas Roses,…) han debatut amb els alumnes participants en aquest projecte educatiu quines són, des del seu punt de vista, les necessitats que té en l’actualitat Roses.

Durant la sessió els alumnes han recollit tota aquesta informació per al seu posterior estudi i anàlisi, ja que el programa preveu que siguin els propis estudiants els encarregats de proposar solucions a les necessitats detectades. Per aconseguir-ho, realitzaran sessions de treball d’una hora i mitja setmanals durant tot el curs, treballant en equip. El nucli del projecte el constitueixen la creativitat, la comunicació, les emocions i el treball cooperatiu, habilitats que es treballen amb un esperit de transformació social, concebent els alumnes com a ciutadans de ple dret i responsables.