Programa Reallotgem

Roses vol reformar l’entrada a la Vila per l’Avinguda de Rhode

Roses
A dalt, l'Avinguda de Rhode vista des de la rotonda del càmping Joncar Mar, i a sota des de l'Oficina de Turisme

Així es va aprovar en el ple ordinari del mes de novembre tot i l’abstenció del PSC, de Lliures i del PPC i el vot en contra de Ciutadans

El ple municipal de Roses del mes de novembre, celebrat aquest passat dimarts, va aprovar, inicialment, el projecte de reforma de l’accés al nucli de la Vila per l’Avinguda de Rhode en el tram comprés entre la rotonda del càmping Joncar Mar i la rotonda de l’Oficina de Turisme.
Com va exposar la regidora d’Urbanisme, Sílvia Ripoll, “aquest tram és el primer contacte visual que tenim amb a la Vila i fa 50 anys que no s’ha fet cap actuació en la que seria la vorera del costat mar, molt estreta. L’actuació consistiria en canviar i ampliar tot el paviment d’aquesta vorera, i quedaria dos carrils d’entrada per als vehicles i un de sortida, el carril bici continuaria igual i els aparcaments de la banda de la Ciutadella, que ara estan en bateria, es col·locarien en fila, la qual cosa suposarà la pèrdua de 10 places de pàrquing, però és necessari per poder ampliar la vorera del costat mar”.

Així, l’aparcament lineal del costat Ciutadella quedaria amb capacitat per a 45 places, mentre que el costat mar seria de 22 places més. Pel que fa al carril bici, se li donaria continuïtat fins al passeig Marítim a través del carrer Caravel·la Santa Maria i a partir del carrer d’Anselm Turmeda s’adaptarà la geometria dels carrils de circulació per adaptar-los progressivament a la nova vorera projectada, que tindrà una amplada d’entre 1,50 i 3,5 metres, depenent del tram.

I aquest projecte va ser aprovat pels 10 vots de l’equip de Govern (ERC, Junts i Gent del Poble, ja que cap partit de l’oposició va voler donar el seu suport. El PSC, Lliures i el PPC es van abstenir, mentre que Ciutadans va votar en contra.

Els socialistes van criticar que no “s’aprofiti el fet d’ampliar la vorera de costat mar per encabir el carril bici, ja que actualment, un cop s’arriba a la rotonda del Joncar Mar, per seguir el carril bici s’ha de travessar tots els carrils de la calçada”, va dir el regidor del PSC, Josep Mª Martínez, per continuar dient que “tal i com està plantejat ens trobarem una diferència de colors entre les dues voreres de mar i muntanya i, a més, només es canvien les lluminàries d’una banda, per tant, ens quedaria una avinguda d’entrada a Roses gens homogènia i molt apedaçada”.   

El portaveu de Ciutadans, José Manuel Álvarez, després de dir que “sempre hem recolzat els projectes si van en benefici dels nostres ciutadans” va afirmar que “aquest suposarà disposar de menys places de pàrquing, hem de pensar que som una població turística i necessitem que els turistes disposin de pàrquing, per tant no recolzarem aquest projecte”.  

Pere Gotanegra, portaveu de Lliures, també es va referir a l’aparcament dient que “el projecte diu que es perdran 10 places de pàrquing, però poden ser més i avui dia, les principals queixes que hi ha al poble fan referència a la brutícia que hi ha al carrer i a la manca d’aparcament”.

El portaveu del PPC, Manel Escobar, va dir que “és una obra de millora de l’entrada al municipi, es perdran una places de pàrquing, però no és molt significatiu, i a canvi segur que hi haurà més seguretat a l’entrada i sortida pel canvi d’aparcament en bateria a lineal, no ens sembla malament, però ens abstindrem”.

L’alcalde de Roses, Joan Plana, sobre la supressió de 10 places de pàrquing va assenyalar que “és cert que la manca d’aparcament és un del problemes més endèmics de Roses, però el gruix d’aquest problema el trobem al centre de la Vila i a Santa Margarida, i la zona concreta on es fa aquesta actuació té tot el pàrquing de l’Avinguda de Rhode més el que es va crear al costat de l’Hotel Casa del Mar amb centenars de places d’aparcament”. I pel que fa al carril bici, va apuntar que “no està tant clar que el carril bici entri a Roses per aquest espai perquè potser l’entrada pel carril bici seria millor per l’Avinguda de Rhode fins al carrer Comapedrosa (vial encara sense asfaltar paral·lel a la Riera de la Trencada) i enllaçar amb la Ronda de Circumval·lació”.

En definitiva, l’objectiu d’aquest projecte és potenciar el passeig de vianants, incorporant arbrat i nou enllumenat, ordenant la calçada i uniformitzant voreres per millorar la qualitat urbana de l’entrada al municipi. 

La superfície total a reformar és de de 12.000 m2 i compta amb un pressupost de 733.000 €.