Santi Vila: “Per primera vegada en molts anys tornem a connectar amb tren el Maresme i Girona”

Nova línia RG1 de rodalia de Girona,

El conseller Vila, al mig, amb alcaldes i alcaldesses dels municipis que connecta la nova línia RG1 de rodalia de Girona, aquest matí.

El conseller de Territori i Sostenibilitat viatja en un dels primers serveis de la rodalia del Girona, que avui comença a funcionar

Nova línia RG1 de rodalia de Girona,
El conseller Vila, al mig, amb alcaldes i alcaldesses dels municipis que connecta la nova línia RG1 de rodalia de Girona, aquest matí.

El conseller de Territori i Sostenibilitat, Santi Vila, ha posat en valor la connexió ferroviària entre el Maresme i Girona aquest matí durant un dels primers trajectes de la nova RG1, la rodalia de Girona que avui entra en servei. “Per primera vegada en molts anys tornem a connectar el Maresme amb Girona” i “enfortim uns lligams que no s’havien d’haver trencat mai”, ha subratllat. El conseller Vila ha fet el trajecte entre Figueres i Blanes, en el tren de les 7.59h. La nova RG1 connecta directament les comarques del Maresme, la Selva, el Gironès i l’Alt Empordà amb 16 trens de dilluns a divendres. Aquestes noves freqüències permeten que a les estacions dels municipis on també hi ha servei de mitja distància hi hagi almenys 60 trens diaris.

El conseller Santi Vila ha afirmat que la posada en servei del sistema de rodalia fora de Barcelona, amb l’entrada en funcionament dijous passat a la demarcació de Tarragona i avui a les comarques de Girona “és un avenç molt important” i constata que si “l’any 2013 va ser el l’alta velocitat el 2014 ha de ser el de les rodalies, sense cap mena de dubte”. “Estem concentrats en servir a la gent, en millorar significativament el servei, i confio que el ciutadans ho valorin i ho percebin en el seu quotidià”, ha declarat.

La nova RG1 es presta com a perllongament d’alguns combois de la línia R1, que fins ara acabaven a Maçanet de la Selva, de forma que ara ja es pot fer la comunicació directa entre Mataró, Blanes, Girona, Figueres i la resta d’estacions intermèdies, sense necessitat de transbord.

Els nous trens, sumats als que ja disposaven els municipis gironins, permeten tenir freqüències de pas d’entre 30 minuts i una hora, segons l’estació i la franja horària. Així mateix, la connexió directa de Mataró i Blanes amb Girona i Figueres, fins avui inexistent, es cobreix amb una freqüència d’un tren cada dues hores.

Integració tarifària

Com a complement a la millora dels serveis ferroviaris es durà a terme la integració al sistema tarifari de l’ATM de Girona, de manera progressiva i durant el segon semestre de 2014. En una primera fase es farà en els municipis que formen part de l’àmbit de l’ATM de Girona. I de cara a una segona fase s’incorporaran els que ara no hi estan inclosos.

Així mateix, els usuaris dels serveis AVE a les estacions de Girona i Figueres disposaran de la possibilitat de fer ús de l’anomenat “Combinat rodalies”, que amb el bitllet del tren AVE permet obtenir el bitllet per a la utilització dels nous serveis ferroviaris de rodalia de Girona.