Suquet de peix de Rose

S’enceta una campanya per difondre les qualitats del peix de Roses entre consumidors i peixateries de tot Catalunya

Peix de Roses
La campanya s'ha presentat a l'Aula Gastronòmica de Roses

Campanya impulsada conjuntament per l’Àrea de Promoció Econòmica de l’Ajuntament de Roses i la Confraria de Pescadors de la Vila en el marc dels projectes del Grup d’Acció Local Pesquer-GALP Costa Brava 

Aquest matí ha tingut lloc a l’Aula Gastronòmica de Roses la presentació del projecte ‘Valorització i promoció del peix de la Llotja de Roses’ consistent en la identificació i posada en valor de les 7 espècies de peix pròpies de la Llotja de Roses. El projecte, impulsat per l’Àrea de Promoció Econòmica de l’Ajuntament de Roses i la Confraria de Pescadors de la Vila en el marc dels projectes del Grup d’Acció Local Pesquer-GALP Costa Brava, es desenvoluparà al llarg de tot l’estiu amb dues accions destinades a identificar el llobarro d’aqüicultura de Roses a les peixateries d’arreu de Catalunya i a donar a conèixer entre els consumidors les característiques i les qualitats de les espècies de peix de Roses.

Fèlix Llorens, regidor en funcions de l’Àrea de Promoció Econòmica, ha presentat el projecte consistent en dues accions elaborades en estreta col·laboració amb la Confraria de Pescadors de Roses: l’edició de 40.000 estovalles il·lustrades per distribuir entre els restaurants de Roses i dels fulletons i etiquetes que permetran identificar i difondre el llobarro d’aqüicultura de Roses arreu de Catalunya.

Estovalles il·lustrades amb 7 espècies de la Llotja de Roses, que també es poden pintar

Lluç, pop blanc, canana vera, sorell, sèpia, maire i llobarro, són les set espècies protagonistes de les 40.000 estovalles individuals que l’Àrea de Promoció Econòmica de Roses distribuirà al llarg de l’estiu entre els restaurants rosincs que inclouen peix de la Llotja en la seva carta. Les estovalles són de paper i estan il·lustrades en ambdues cares. Una d’elles amb les il·lustracions fidedignes de les set espècies, acompanyades amb una breu descripció de les seves característiques principals, informació sobre si formen part d’algun projecte de pesca sostenible i la indicació de la temporada en la qual es poden trobar en les peixateries i a les cartes dels restaurants rosincs. A l’altra cara, es presenten les mateixes il·lustracions amb un traçat més infantil perquè els nens i nenes puguin pintar les espècies, raó per la qual, conjuntament amb les estovalles, es lliuraran pots de colors als comensals.

Fèlix Llorens ha assenyalat que “per valorar un producte, primer és necessari conèixer les seves propietats. Aquesta campanya donarà a conèixer les espècies pesqueres de Roses, sovint encara poc conegudes inclús entre el consumidor local, amb una doble acció que inclou tant a aquest públic local, reconeixent i donant visibilitat al mateix temps a aquells restaurants que incorporen producte local, fresc i de qualitat en les seves cartes, com al consumidor d’arreu de Catalunya”.

El llobarro de Roses, promocionat a tot Catalunya

La segona acció consisteix en la distribució d’etiquetes i fulletons del llobarro d’aqüicultura de la badia de Roses, i té l’objectiu d’informar i promocionar l’espècie tant entre els punts de venda com entre els consumidors finals de tot Catalunya. El material es distribuirà gràcies a la col·laboració del personal de la Llotja, que inclourà etiquetes i fulletons en cada capsa de llobarro que comercialitzi. D’aquesta manera, en arribar al punt de venda, es podran col·locar les etiquetes en els mostradors de les peixateries al costat del llobarro de Roses per identificar-lo, així com distribuir entre la clientela els díptics on es detalla el procés de cria i la qualitat de producte que s’aconsegueix.

Antoni Abad, patró major de la Confraria de Pescadors de Roses i president de la Federació Nacional Catalana de Confraries de Pescadors, ha incidit també en la necessitat de difondre “les qualitats de les espècies rosinques i l’àmplia aportació i possibilitats que ofereixen al món gastronòmic. Cal, per exemple, donar a conèixer la qualitat del llobarro de les piscifactories de la badia i l’acurada criança que se’n fa per part de Pescadors de Roses, on es crien aproximadament unes 90 tones de peix en una extensió de gran amplitud que permet garantir el benestar dels animals”.

Per la seva part, Mireia Esteve, gerent del Grup d’Acció Local Pesquer (GALP) Costa Brava, ha remarcat que aquest projecte “és fruit d’una simbiosi perfecta entre tots els agents implicats per a la valorització del producte autòcton de qualitat i el desenvolupament de l’economia local. Iniciatives com aquesta tenen tot el suport del GALP, i esperem veure la seva continuïtat amb altres espècies, com les orades d’aqüicultura o les muscleres de recent implantació a Roses”.

La presentació ha finalitzat amb la degustació d’un suquet de llobarro de Roses preparat pel cuiner local Ramon Ripoll.

L’acte ha comptat amb l’assistència de Quim Xifra, cap del Servei de Coordinació i Gestió Territorial; J. Maria Dacosta (Daco), tècnic del sector pesca als Serveis Territorials a Girona del DACC; Trini Agúndez, secretària de la Confraria de Pescadors de Roses; i d’Elisabet Sánchez, directora dels Serveis Territorials a Girona del Departament d’Acció Climàtica, Alimentació i Agenda Rural.