“S’ha de posar ordre si volem que Roses sigui una destinació turística de qualitat”

Ocupació turística a Roses per Setmana Santa

Vianants passejant pel passeig marítim de Roses

Miquel Gotanegra, al capdavant d’entitats que engloben més 200 empreses del sector turístic i comercial de Roses, assegura que l’ocupació turística d’aquest estiu ha estat exactament igual a la de l’any passat

Ocupació turística a Roses per Setmana Santa
Vianants passejant pel passeig marítim de Roses

Segons el president de l’Estació Nàutica Roses-Cap de Creus i Roses Comerç, entitats amb més de dues-centes empreses destinades al sector turístic, Miquel Gotanegra, “un dels handicaps que té Roses com a destinació turística és que s’ha de posar ordre perquè tenim problemes importants, com la problemàtica del top manta, de desordre greu d’aparcaments a Santa Margarida, problemes, i sé que això no és popular dir-ho, amb la música de la Festa Major i del Festival de música electrònica que es va fer posteriorment, perquè per als estiuejants de Santa Margarida no és gens agradable, perquè és inexplicable que en un lloc turístic s’estigui 5 dies seguits amb la música encarada a la zona turística del municipi”.

“Tot això, ha afegit Gotanegra, fa que tinguem un tipus de turista diferent, és a dir, la gent que busca qualitat en el seu lloc de vacances opta per anar a altres destinacions, i això és un tema que l’Ajuntament s’ha de replantejar, perquè una destinació de qualitat no vol dir hotels de superluxe, vol dir descans, neteja, passejos per fer un volt, i si volem ser de destí turístic de qualitat hem de treballar molt en aquest sentit”.

L’ocupació turística igual que l’any passat

Les previsions d’ocupació turística vaticinaven que s’arribaria enguany al 100×100 en poblacions de la Costa Brava, com Roses. Una estimació que finalment “no ha estat així, realment hem tingut una ocupació exactament igual a la de l’any passat, fins i tot, en alguns moments més baixa”, ha assegurat Miquel Gotanegra, president de l’Estació Nàutica Roses-Cap de Creus i Roses Comerç, entitats amb més de dues-centes empreses destinades al sector turístic, i màxim responsable de l’Associació de Càmpings de Girona.

Gotanegra, ha assenyalat que “en els darrers dos anys l’ocupació d’allotjament turístic ha estat molt equilibrada, i el repte que tenim si volem millorar el nivell d’ocupació és buscar turistes de països on les vacances les facin les tres primeres setmanes de juliol, aquesta és l’única possibilitat d’una millora de la temporada d’estiu, perquè ens estem trobant que en aquestes tres primeres setmanes de juliol l’ocupació és molt baixa, amb el handicap, a més, que durant aquest temps tenim els serveis destinats al turisme operatius al 100 x 100”.

Tant és així que l’empresari rosinc del sector turístic ha afirmat que en les darreres reunions entre l’Associació de Càmpings de Girona i la Federació d’Hostaleria de la demarcació “ens estem plantejant, de cares a propers anys, començar a tindre la plantilla al 100 x 100 a partir de la segona setmana de juliol i mantenir-los fins les dues primeres setmanes de setembre, perquè és millor l’ocupació que es dona a primers de setembre que no pas a inicis de juliol”, tot i que ha insistit que per “millorar els nivells d’ocupació el nostre repte és atraure turistes de països que facin vacances coincidint amb les primeres setmanes de juliol”.