Mes de paraules

“Si no hi ha ajudes importants, tancaran molts negocis i tindrem ciutats tristes”

Campanya l'Empordà als Aparadors
Nuri Estela, propietària de la Joieria Carbonell de Figueres

La 2ª entrevista de la campanya L’Empordà als aparadors té com a protagonista a Nuri Estela, propietària de la Joieria Carbonell de Figueres

L’Empordà als aparadors és una campanya de dinamització comercial per donar suport als botiguers i als productors de la comarca en el context de la crisi econòmica generada per la pandèmia de la Covid-19. Durant la campanya es realitzen entrevistes a alguns dels participants. La primera de les entrevistes es va fer a la Isabel Vera, i ara és el torn de Nuri Estela.

Nuri Estela Carbonell és propietària i tercera generació a la Joieria Carbonell de Figueres. Figuerenca de naixement, es va incorporar a la joieria després d’acabar els estudis d’Empresarials. Gaudeix amb la seva feina i del contacte amb els clients, i assegura que el que li fa obrir cada dia amb il·lusió les portes de la joieria és aquest tracte amb les persones, assessorar-los, trobar el que necessiten en cada ocasió i també escoltar-los.

La Joieria Carbonell és un establiment amb una llarga trajectòria a Figueres. Quina és la seva situació actual?
La nostra botiga, situada al carrer Sant Pau, vol arribar a tothom. Tenim joies en or i pedres naturals, i podem fer-les amb el disseny que es vulgui. La tecnologia ha millorat la manera de treballar en el nostre sector. Hem incorporat marques punteres en plata, que tenen peces molt actuals, i també fem accions a les xarxes socials.
 
S’han vist afectats per la pandèmia de la COVID-19?
Sí, evidentment, com tots els sectors. Tot i això, jo sempre dic que la vida segueix. La gent té ganes de celebrar, encara que sigui amb les restriccions actuals, els aniversaris, els naixements, els compromisos i els casaments, i això fa que ara potser es torni a donar importància a regalar una joia.
 
Quins canvis han hagut de fer al local per poder treballar amb normalitat?
Hem pres les mesures de prevenció recomanades: mascaretes, gel hidroalcohòlic, distància de seguretat i aforament reduït, desinfecció dels espais i, evidentment, de totes les joies.
 
Com valora la campanya de dinamització comercial L’Empordà a l’aparador?
És molt positiva. El comerç necessita accions com aquesta, que transmeti als clients una solidaritat entre tots i que visualitzi empreses que potser no són conegudes als diferents municipis on es farà la campanya.
 
Quines mesures creu que s’haurien de prendre per ajudar els comerciants?
Totes són importants, vinguin d’on vinguin. Hem de tenir en compte que hi ha diversos sectors que han hagut de tancar i que, juntament amb el comerç, són els que fan que la gent passegi pels carrers de les ciutats. Si no hi ha ajudes importants, tancaran molts negocis, i quan es normalitzi la situació tindrem ciutats tristes i amb moltes dificultats per tornar a ser com abans.

Els comerciants agrairem que les compres de Nadal es facin al comerç proper. El comerç online és una realitat, i nosaltres hi convivim, però volem donar un valor afegit a entrar en una botiga, sentir-se bé i sortir-ne amb una compra feta i un somriure a la cara.

Concurs l’Empordà als aparadors
A sis municipis de la comarca (Figueres, Roses, Castelló d’Empúries, La Jonquera, l’Escala i Llançà) una setantena de comerços exposen fins al 20 de desembre productes gastro-alimentaris o artesanals procedents d’una trentena d’elaboradors de l’Alt Empordà i el Baix Empordà. A més, a l’aparador un vinil mostra l’eslògan de la campanya (l’Empordà als aparadors) amb la imatge d’un reconegut espai patrimonial de la comarca del qual no es diu ni què és ni a on està.
Amb aquesta combinació de comerciants, productors i patrimoni en un sol espai, es convida als visitants d’aquestes botigues a participar en el següent concurs: s’ha de fer una foto davant de l’aparador on es vegi el vinil i l’espai patrimonial que apareix. Aquesta foto cal penjar-la a Instagram dient quin és aquest espai patrimonial i a quin municipi es troba. I també cal afegir els hashtags #empordaaparadors i #josocemporda, i etiquetar el nostre compte @emporda.aparadors. Entre els que encertin la resposta es sortejaran sis lots de productes cedits pels botiguers i elaboradors participants. Per poder rebre el premi caldrà mostrar un tiquet de compra en qualsevol dels comerços o productors participants, o bé una butlleta que entreguen els negocis participants.