S’incrementa la demanda d’activitats de tardor i hivern als càmpings de la Mediterrània

Confederació de Càmpings de la Mediterrània

Representants de la Confederació de Càmpings de la Mediterrània, amb el president de l'Associació de Càmpings de Girona, MIquel Gotanegra

Els establiments de la Confederació de Càmpings de la Mediterrània disposen de 150.000 places obertes durant tot l’any

Els establiments que formen part de la Confederació de Càmpings de la Mediterrània han constatat un increment de les activitats vinculades a esdeveniments i dates assenyalades com ara el Halloween, la castanyada o per Nadal i Cap d’Any arran de l’augment de la   demanda del mercat. També s’incrementen les reserves per allotjar-se en càmpings de muntanya catalans durant la temporada de neu; i als càmpings d’Alacant durant la tardor i hivern degut a la bona climatologia de la zona.

La presidenta de la Confederació de Càmpings de la Mediterrània, Àngels Ferré, ha explicat que “ha canviat el concepte de temporada clàssica en el sector del càmping”, ja que segons Ferré,  “la tendència és a allargar les temporades per darrera i a reduir-se el temps de màxima ocupació als establiments. Això fa que cada vegada hi hagi més càmpings que obren més enllà dels mesos de primavera i estiu”.
Actualment els càmpings de la Confederació disposen de 150.000 places obertes tot l’any. 

La presidenta de la Confederació manté que cal tenir en compte que el client sènior està tenint cada vegada més pes dins el sector del càmping i també augmenten les escapades de cap de setmana i festius que hi fan les famílies.

Balanç de la temporada

La Confederació va celebrar la seva Assemblea General en el marc del Saló professional d’equipaments i serveis a l’aire lliure Innocamping de Lleida, on es va fer balanç de la temporada d’enguany. L’entitat va constatar un increment de la despesa dels viatgers i un augment del nombre de campistes, tot i que les estades han estat més curtes, un fenomen generalitzat a tots els establiments que formen part de l’entitat. Pel que fa a la procedència dels turistes, als càmpings catalans hi ha hagut una disminució del client francès i  holandès i un increment del nacional; mentre que als càmpings de la comunicat valenciana ha estat a l’inrevés: el client nacional ha baixat i el francès s’ha incrementat.

Durant el saló Innocamping es va retre homenatge a l’històric  empresari Lluís Perera, creador d’un dels primers grups empresarials centrats en aquest sector, el Grup Stel Càmpings.

Més de 25 milions de pernoctacions

La Confederació de Càmpings de la Mediterrània, que representa 211 establiments amb 211.810 places i més de 25 milions de pernoctacions anuals, es va constituir al 2017 amb l’objectiu d’actuar com a representació empresarial del sector i aconseguir la unitat d’uns establiments que es caracteritzen per la seva gran qualitat i per reunir unes característiques similars.

La Confederació, que agrupa més de la meitat de l’oferta de places de càmping d’Espanya i genera uns 18.000 llocs de treball directes, està integrada per les associacions de càmpings d’Alacant, Castelló, València, Girona, Costa Daurada, Terres de l’Ebre, Lleida i Associació de Càmpings de Muntanya. El territori que abasta l’entitat engloba pràcticament la totalitat dels càmpings distingits a nivell internacional per les principals associacions automobilistes d’Europa: l’holandesa ANWB i l’alemanya ADAC i que els atorguen una categoria de cinc estrelles.

Els presidents de les associacions integrants han destacat la gran qualitat de l’oferta que agrupa la Confederació, assenyalant que “són autèntics parcs de vacances, establiments propis del nou turisme del segle XXI que van més enllà de l’allotjament i ofereixen experiències úniques al visitant, en sintonia amb la demanda actual”, remarcant que “el sector porta a terme un esforç continuat d’inversió i innovació i els establiments membres de la nova entitat són líders en ocupació tant a l’estiu com a l’hivern”.