Programa Reallotgem

El Síndic de Greuges rep a Roses 11 queixes i quatre consultes

Les problemàtiques plantejades al Síndic de Greuges van tenir relació amb el consum, l’urbanisme i el transport públic, entre d’altres

Síndic de GreugesUn equip del Síndic de Greuges que va visitar Roses el passat dijous, 4 de maig, per atendre les consultes i possibles queixes dels rosincs, rebent un total de 14 visites.

Visites que van presentar 11 queixes i 4 consultes  a l’equip del Síndic en un despatx del segon pis del Teatre Municipal de Roses.

Les problemàtiques plantejades han estat temes relacionats amb el consum de l’electricitat, la telefonia i l’aigua; i sobre urbanisme, serveis socials, ensenyament, transport públic, medi ambient i multes de trànsit, entre d’altres.  Cinc de les 11 queixes van tenir com a destinatari l’Ajuntament de Roses. Totes les visites ateses, excepte una, eren de persones veïnes de la població.

El desplaçament del Sindic a Roses es fruit  d’un conveni amb l’Ajuntament signat l’abril de 2010. El conveni  estableix que un cop a l’any visitarien Roses per atendre directament les consultes dels ciutadans, amb l’objectiu d’oferir una millor atenció en la defensa dels seus drets en l’àmbit local. A més, el Síndic ha d’oferir a l’Ajuntament una supervisió singularitzada de la seva actuació. Aquesta supervisió es concreta, d’una banda, en la tramesa a l’Ajuntament d’un informe anual que reculli la situació de les queixes gestionades referents al municipi i una estadística de les consultes provinents de persones i d’entitats de Roses que L’acord signat entre el consitori rosinc i el defensor de les persones, també estableix els diversos procediments que el ciutadà pot utilitzar per presentar una queixa o consulta al síndic que, a més de les comunicacions habituals per correu, telèfon, o web, també ho pot fer a través del correu ordinari utilitzant els sobres amb franqueig pagat que es troben en el plafó de la sindicatura ubicat a la recepció de l’Ajuntament.