Mes de paraules

Sons del Món entra en la ‘Champions League’ dels festivals de la Costa Brava

Festival Sons del Món
Txarango i Gertrudis van registrar el concert més massiu de la història del Festival Sons del Món

El Festival Sons del Món duplica el nombre d’assistència als concerts respecte a l’any passat

Festival Sons del Món
Txarango i Gertrudis van registrar el concert més massiu de la història del Festival Sons del Món

El festival Sons del Món es trobava, segons el seu director, Xavi Pasqual, “en un punt mig, estàvem, per dir-ho així, en terra de ningú, i havíem de decidir si volíem semblar-nos als tres grans festivals de la Costa Brava o quedar-nos on estàvem”.

I l’aposta va ser, utilitzant el símil futbolístic que va utilitzar Pasqual en la presentació de la desena edició de Sons del Món, entrar en la ‘Champions’ dels festivals que se celebren a tota la Costa Brava.
Una aposta que, com segons afirma Pasqual, “ha sortit bé, perquè pensem que sí, que hem aconseguit consolidar-nos com un dels quatre grans festivals de la Costa Brava”.
És a dir, que el Festival Sons del Món es posa a l’alçada en “imatge, presència i extensió” del Festival Jardins de Cap Roig, de Calella de Palafrugell, del Festival Castell de Peralada i del Festival de la Porta Ferrada, de Sant Feliu de Guíxols.

Un augment de públic i presència en tot el territori gironí que ha estat degut, “a part que hem fet més concerts, perquè hem apostat en aquesta edició a fer un festival més popular i de més qualitat, una aposta que ha estat recolzada pel públic, per un climatologia espectacular que a diferencia de l’any passat no hem patit cap nit de tramuntana i, també, pel Village, una iniciativa molt ben rebuda, tant a Castelló d’Empúries com a Roses, ja que la gent va poder fer la queixalada abans dels concerts i, després, un cop acabat, quedar-se a fer el toc acompanyats d’un DJ”, ha assenyalat el director del Festival Sons del Món, per tant, la valoració que fa del X Festival Sons del Món no potser més “positiva perquè hem duplicat l’assistència de públic respecte a l’any passat, dels 12 concerts que hem programat de pagament, 9 han penjat el cartell de entrades esgotades, i hem superat la xifra de 20.000 espectadors, una quantitat de públic molt i molt bona, i per això estem molt contents de com anat aquest any”.

A la Ciutadella de Roses, Txarango i Gertrudis van registrar el concert més massiu de la història del festival exhaurint l’aforament de 5000 persones. En el format amb butaques, amb un aforament per 2.200 persones, Loquillo va penjar el cartell d’entrades esgotades, mentre que Tom Jones va registrar un 90% d’ocupació i Bustamante un 60%.

A Castelló d’Empúries, amb un aforament de 900 espectadors, Rosana i Els Amics de les Arts, van fer ple, mentre que Estrella Morente va registrar un 65% d’ocupació.

100 x 100 de públic al concerts de petit format

I a la programació de concerts íntims realitzats en diferents cellers de la DO Empordà, novament es van penjar en tots el cartell d’entrades exhaurides per veure en directe a Pedro Guerra, Ramon Mirabet, Maria Arnal i Marcel Bagés, Judit Neddermann i Paula Valls.

Un augment de públic i qualitat de Sons del Món gràcies també per l’aposta de Roses per aquest Festival

Xavi Pasqual reconeix que l’augment de qualitat, d’infraestructures també ve donat, en part, per l’aposta de l’Ajuntament de Roses de duplicar l’aportació que feia al festival –de 50.000 a 100.000 euros- que ha permès que el pressupost sigui molt més elevat, i per a nosaltres és fonamental que hi hagi aquesta implicació, tant econòmica, que és important, evidentment, com a logística, perquè tenim un acompanyament total alhora de muntar aquí a la Ciutadella, perquè sempre tenim un telèfon a qui trucar, i això es primordial, el tenir aquest grau de col·laboració i implicació per part de les dues bandes”.

Deu anys ha trigat Sons del Món a mirar als ulls als altres esdeveniments musicals de la Costa Brava, i ara el que “ens toca és intentar mantenir-nos en aquest nivell, i això vol dir poder seguir tenint les actuals infraestructures, mantenir el confort del públic i, sobretot, que és la clau, hem de començar a tancar, ara, contractes i artistes per l’any vinent, perquè la competència és ferotge i tothom vol tenir l’única actuació de les comarques gironines al seu festival”.

Una dècada en que el Festival Sons del Món s’ha posat, si més no, al nivell dels altres tres grans festivals de la Costa Brava. Sens dubte, tota una fita si es té en compte que “el què té menys pressupost d’aquests tres, té el triple del que disposem nosaltres”, ha assegurat Xavi Pasqual.