Mes de paraules

Territori i Sostenibilitat reforça la rodalia de Tarragona i la de Girona amb noves parades a partir de demà divendres

Tren de Rodalies
Tren de Rodalies

L’RG1 allargarà alguns dels seus recorreguts fins a Portbou amb més freqüències en cap de setmana, 6 els dissabtes i 6 els diumenges 

Rodalies de GironaEl Departament de Territori i Sostenibilitat reforça a partir d’aquest divendres, 20 de juny, els serveis de rodalies de Girona i del Camp de Tarragona, amb l’allargament d’alguns recorreguts a l’RG1 i l’RT2, i noves freqüències els caps de setmana. A la banda nord, 8 serveis de l’RG1 allargaran trajecte fins a Portbou i s’implanten 12 freqüències els caps de setmana (6 dissabte i 6 diumenge). I a la part de Tarragona, l’RT2 allarga 6 dels seus trens a l’Hospitalet de l’Infant, amb parada també a Mont-roig del Camp. La integració tarifària a Tarragona ja es va produir aquest dilluns, amb estalvis de fins al 80% respecte el preu del bitllet, i la de Girona està prevista per al mes de setembre. A la línia del Maresme hi haurà més freqüències a l’R1 a Calella durant tot l’estiu. (Podeu consultar tots els horaris als documents adjunts).

Rodalia de Girona

L’RG1 connecta des del 24 de març directament les comarques del Maresme, la Selva, el Gironès i l’Alt Empordà amb 16 trens de dilluns a divendres. Aquest servei es presta com a perllongament d’alguns combois de la línia R1 de forma que es fa la comunicació directa entre Mataró, Blanes, Girona, Figueres i la resta d’estacions intermèdies, sense necessitat de transbord.

A partir d’aquest divendres es reforçarà el servei i 8 dels trens que actualment  finalitzen trajecte a Figueres (sentit nord) o el comencen en aquesta població (sentit sud) allargaran el recorregut fins a Portbou. I també s’incorporen nous trens el cap de setmana. Seran, concretament, 6 freqüències els dissabtes i 6 més els diumenges (tres per sentit). Pel que fa a la integració tarifària de la rodalia de Girona, es produirà al setembre i de forma progressiva.

Més trens a l’R1

A la línia del Maresme, també hi haurà reforços de cara a l’estiu, amb més freqüències a l’R1 a Calella. En aquest cas, a partir també d’aquest divendres 6 trens més (3 per sentit) dels que circulen actualment per aquesta línia arribaran fins a Calella. D’aquesta manera, es millorarà la freqüència de serveis en aquesta població, que té un important moviment turístic especialment en l’hora punta de la tarda.

Millores a l’RT2

Al Camp de Tarragona, les rodalies es van posar en servei el 20 de març amb dues línies. L’RT1 que enllaça Reus i Tarragona amb 55 freqüències al dia, el que suposa un tren cada 30 minuts en les hores punta de matí, migdia i tarda i intervals inferiors a l’hora durant tot el dia. I l’RT2, un nou servei ferroviari entre l’Arboç i Cambrils, que compta amb cinc expedicions per sentit al dia.

A partir de divendres, l’RT2 es reforça amb l’allargament de 6 trens (3 per sentit) fins a l’Hospitalet de l’Infant, amb parada també a Mont-roig del Camp. D’aquesta manera es donarà més cobertura territorial en un corredor completament nou que ha permès la connexió directa del Baix Penedès amb Tarragona i la Costa Daurada.

Integració tarifària a Tarragona

La millora dels serveis ferroviaris al Camp de Tarragona es complementa amb la incorporació dels nous serveis al sistema tarifari integrat de l’ATM de Tarragona, que s’ha produït aquest dilluns passat. S’ha implantat a tots els municipis que formen part del servei de rodalia, és a dir, entre els municipis de Reus i Tarragona i en el corredor l’Arboç – Tarragona – Cambrils – l’Hospitalet de l’Infant. La integració tarifària permet que els usuaris poden viatjar amb bus i tren usant un sol títol i a un preu que pot arribar a ser un 80% més barat que el del bitllet senzill d’un viatge d’una zona.