Programa Reallotgem

Territori i Sostenibilitat reforça la rodalia del Camp de Tarragona i Girona amb noves freqüències el cap de setmana

L’RG1, que enllaça directament el Maresme amb les comarques gironines, guanyarà 6 freqüències els dissabtes i 6 els diumenges a partir de mitjans de juny i, a més, una  part dels combois arribaran a Portbou

Servei Rodalia de GironaEl conseller de Territori i Sostenibilitat, Santi Vila, va anunciar ahir el reforç dels serveis de rodalies de Girona i del Camp de Tarragona a partir de mitjans de juny, quan hi haurà noves freqüències el cap de setmana i s’allargaran alguns recorreguts. Concretament, l’RG1 tindrà 3 trens per sentit els dissabtes i diumenges, amb alguns serveis que s’allargaran fins a Portbou, mentre que l’RT2 (l’Arboç-Cambrils) també tindrà 3 freqüències els caps de setmana i s’allargarà fins a l’Hospitalet de l’Infant. Pel que fa a la integració tarifària, la de la rodalia de Tarragona es produirà el 16 de juny i la de Girona, al llarg del mes de setembre.

Millores a l’RG1

El 24 de març va entrar en servei la nova rodalia de Girona, que va introduir importants millores en les comunicacions internes dins de les comarques gironines i també amb la connexió amb el Maresme. L’RG1 connecta directament les comarques del Maresme, la Selva, el Gironès i l’Alt Empordà amb 16 trens de dilluns a divendres. Aquest servei es presta com a perllongament d’alguns combois de la línia R1 de forma que ja es pot fer la comunicació directa entre Mataró, Blanes, Girona, Figueres i la resta d’estacions intermèdies, sense necessitat de transbord.

Ara es reforçarà el servei amb nous trens el cap de setmana. Així, a partir de mitjans de juny, hi haurà 6 freqüències els dissabtes i 6 més els diumenges (tres per sentit). A més, 8 dels trens que actualment finalitzen trajecte a Figueres (sentit nord) o el comencen en aquesta població (sentit sud) allargaran el recorregut fins a Portbou. Pel que fa a la integració tarifària de la rodalia de Girona, es produirà al setembre i de forma progressiva.

Més trens a l’R1

A la línia del Maresme, també hi haurà reforços de cara a l’estiu i hi haurà més freqüències a l’R1 a Calella. En aquest cas, 6 trens (3 per sentit) dels que circulen actualment per aquesta línia i que acaben a Mataró arribaran també a Calella.

Millores a l’RT2

Al Camp de Tarragona, les rodalies es van posar en servei el 20 de març amb dues línies. L’RT1 que enllaça Reus i Tarragona amb 55 freqüències al dia, el que suposa un tren cada 30 minuts en les hores punta de matí, migdia i tarda i intervals inferiors a l’hora durant tot el dia. I l’RT2, un nou servei ferroviari entre l’Arboç i Cambrils, que compta amb cinc expedicions per sentit al dia.

A partir de mitjans de juny es reforça l’RT2, amb noves freqüències els caps de setmana, que encara estan per concretar. A més, s’allargarà el servei fins a l’Hospitalet de l’Infant, amb parada també a Montroig del Camp. D’aquesta manera es donarà més cobertura territorial en un corredor completament nou que ha permès la connexió directa del Baix Penedès amb Tarragona i la Costa Daurada.

La millora dels serveis ferroviaris al Camp de Tarragona es complementarà amb la incorporació dels nous serveis al sistema tarifari integrat de l’ATM de Tarragona també el 16 de juny. Es farà de forma progressiva a tots els municipis que formen part del servei de rodalia, és a dir, entre els municipis de Reus i Tarragona i en el corredor l’Arboç – Tarragona – Cambrils – l’Hospitalet de l’Infant. La integració tarifària permetrà, segons el tipus de bitllet o abonament, que els preus siguin entre un 16 i un 68% més econòmics que els actuals. 

Conveni de col·laboració amb la Catalunya Nord

Territori i Sostenibilitat
Moment de la signatura del conveni per potenciar de la xarxa de transport públic en l’Espai Català Transfronterer

El conseller Vila i la presidenta del Consell General dels Pirineus Orientals (CGPO), Hermeline Malherbe, van signar ahir un conveni per a la potenciació de la xarxa de transport públic en l’Espai Català Transfronterer. A la pràctica suposa establir un marc de col·laboració per poder impulsar, entre altres, la implantació d’un sistema de transport col·lectiu transfronterer que aprofiti les estructures existents i els projectes que es puguin realitzar. Aquest conveni és fruit de la col·laboració institucional que es porta a terme des de l’any 2006 en el marc de l’Acord-marc de cooperació transfronterera entre el CGPO i la Generalitat de Catalunya.

Les dues parts van acordar que un dels elements principals per a la potenciació dels intercanvis transfronterers és la millora de l’oferta dels transports públics existents, i que els problemes derivats dels efectes frontera es poden solucionar, en part, dotant aquest territori de serveis de transport públic que atenguin de forma adaptada les demandes de mobilitat dels ciutadans en l’àmbit transfronterer.

En aquest sentit, les dues administracions van signar aquest conveni, que estableix les bases per garantir que la col·laboració necessària es dugui a terme amb uns nivells òptims d’eficàcia.

Alhora, la presidenta del Consell General i altres membres del CGPO van efectuar una visita a la seu institucional de la Generalitat per conèixer el model d’organització integrada de l’Administració de la Generalitat a Girona i s’han reunit  amb el delegat del Govern, Eudald Casadesús, i els directors territorials de diferents Serveis Territorials – Ensenyament, Interior, Territori i Sostenibilitat, Agricultura i Empresa i Ocupació – per tractar sobre temes transfronterers bilaterals.