Tony Gallardo i Lluís Puigbert, del Club Ciclista Roses, completen el podi final de la Transpyr Road

Transpyr

Podi final de la Transpyr Road: Tony Gallardo, David Ribas i Lluís Puigbert / FotoEsportBCN

Hondarribia rep els ciclistes de la Transpyr més dura de les cinc edicions que s’han disputat, dels 350 participants que van sortir fa una setmana de Roses, 283 han aconseguit completar les 7 etapes

Transpyr
Podi final de la Transpyr Road: Tony Gallardo, David Ribas i Lluís Puigbert / FotoEsportBCN

Memorable actuació dels corredors del Club Ciclista Roses a la segona edició de la Transpyr Road, , la versió en bicicleta de carretera del raid pirinenc.
Tony Gallardo i Lluís Puigbert han completat el podi de la prova en segon i tercer lloc, respectivament, darrera del barceloní David Ribas que ha estat al capdavant de la classificació des de la segona etapa i s’ha mostrat ferm fins avui, en una última etapa amb 161 quilòmetres i una crono de 26 km que s’ha endut Jaume Caro per davant del campió de l’any passat, Borja Sánchez.

Cal destacar que Mario Rabell, també del Club Ciclista Roses, que ha estat tota la prova en tercera posició ha acabat finalment quart. I l’altre rosinc que participava, Miguel Lozano, ha finalitzat en 14ena posició.
Amb Ribas, Gallardo i Puigbert s’ha completat un podi íntegrament català. A la prova hi ha competit ciclistes de Dinamarca, Argentina, Suïssa, Portugal i Regne Unit, entre d’altres, que coincideixen en afirmar que s’ha assolit l’objectiu de l’organització de sorprendre’ls amb carreteres i ports de muntanya inèdits i espectaculars.

El director de la Transpyr Road, Jordi Laparra, destaca que s’ha demostrat la duresa d’aquesta versió de la travessa dels Pirineus, amb un alt respecte de la seva filosofia de gaudir del trajecte, competir els trams cronometrats i fomentar l’esperit de companyerisme entre els participants d’aquesta prova.

Final i molta emoció a la platja d’Hondarribia 

Transpyr
Foto de família a Hondarribia de tots els participants que han aconseguit acabar la Transpyr / FotoEsportBCN

Molta emoció a l’arribada de la Transpyr a la platja d’Hondarribia, a Guipúscoa, després de set etapes duríssimes que han posat al límit els 350 ciclistes que van començar aquesta aventura a Roses fa una setmana. Les pluges torrencials que han hagut de suportar i que ha malmès bona part del recorregut han fet de la cinquena edició de la Transpyr la més dura i exigent. Després de 775 quilòmetres i gairebé 20.000 metres de desnivell positiu 283 ciclistes han aconseguit completar la totalitat de la prova en el temps màxim previst per l’organització i han assolit la categoria de finishers.

La dificultat tècnica, climatològica i l’exigència del recorregut consoliden la Transpyr com una prova molt selectiva i de les més complicades del calendari mundial, segons explica el seu director, Francesc Sallent, qui explica amb satisfacció que els finishers han demostrat que, tot i la catalogació de repte extraordinari, completar la Transpyr és a l’abast dels amants de la mountain bike que es preparen a consciència i afronten el repte amb convicció.

L’etapa final d’avui, de 93 quilòmetres, transcorria entre Roncesvalles i Hondarribia. No per ser l’última ha estat una etapa de tràmit i l’equip belga d’O2 Bikers amb Alexis Mathis, campió del món de resistència en mountain bike, ha aconseguit la seva primera etapa per davant dels líders, Israel Núñez i Roberto Bou que han dominat amb autoritat aquesta Transpyr.  Per darrere seu han acabat David Mateu i Pau Botella (Probike) i els germans belgues Lieven i Jeroen Schroyen.

En la categoria Màster s’han imposat els austríacs Axel Strauss i Peter Bergh, seguits pels danesos Soren Lind i Henrik Soeberg i de l’equip del navarrès Joseba Ciaurriz i el gal·lès Scott Cornish. En la categoria mixte la parella més ràpida ha estat  Christoph Puerstl i Hana Bergh (Àustria), per davant dels nordamericans Mary i Marc Dannelley. No és d’estranyar aquest protagonisme dels equips estrangers, donat que el 45% dels participants en aquesta Transpyr ho eren, procedents de 24 països d’arreu del món.

Cal destacar també el bon paper de l’equip femení de les italianes Ilaria Balzaroti i Giuliana Massarotto, que en algunes etapes han entrat entre les 20 primeres posicions.

Logística de la Transpyr 2014

  • 100 persones a l’organització
  • 20 vehicles Mercedes-Benz
  • 38.000 km recorreguts amb els vehicles de l’organització
  • 122 tones de maletes de participants transportades
  • Articles de teixit tècnic de Gore Tex.
  • Maillots de líder de Gore Bike Wear
  • 35.000 punts de track carregats als GPS de Two Nav by Compe GPS