Programa Reallotgem

Tot a punt per celebrar la XIII Cursa de la Dona de Roses durant 9 dies

XIII Cursa de la Dona de Roses
Pere Sastre, Vero Medina, Montse Mindan,, Núria Páramo i Jaume Guitart van ser els encarregats de presentar oficialment la XIII Cursa de la Dona de Roses

La XIII Cursa de la Dona es va presentar ahir oficialment a l’Ajuntament de Roses

Demà dissabte, 26 de setembre, i fins al 4 d’octubre se celebrarà la edició especial de la XIII Cursa de la Dona, que a causa de la Covid-19 té un format diferent i tothom que vulgui la podrà disputar al llarg de 9 dies en un circuit senyalitzat i que transcorrerà pel passeig marítim, sense passar en cap moment per vials on circulen vehicles.

I ahir es va fer la presentació oficial, en un acte celebrat a l’Ajuntament de Roses, d’aquesta edició especial de la XIII Cursa de la Dona, on el president del Club Atletisme Roses, Pere Sastre, va explicar que “l’hem organitzat al llarg de tota una setmana, així que no hi ha excusa per no fer-la i poder aportar cadascú una granet de sorra a la causa solidària, i per això, com dic cada any, animo a la gent que hi participi sinó per la cursa que sigui per la causa”.

Una causa solidària que no és altre que recaptar diners per ajudar als malalts oncològics i els seus familiars a través de la Fundació Roses Contra el Càncer, ja que la Cursa de la Dona de Roses és l’única que destina tots els diners de la inscripció a la causa.

La nova presidenta de la Fundació Roses Contra el Càncer, Núria Páramo, en aquest sentit va voler “agrair la col·laboració de tothom en fer possible la celebració d’aquesta cursa, ja que moltes de les accions que porten a terme al llarg de l’any per recaptar diners no les hem pogut celebrar, i gràcies als patrocinadors Reformes i Construccions José Mª Fernández, Papereria de l’Empordà i Planxisteria i Pintura Jordi Prats perquè ens han pagat les 1.000 samarretes, i gràcies a Almanegra Audiovisual i Jaume Cusí pel vídeo que ens han fet”.

L’alcaldessa de Roses, Montse Mindan, va afirmar que la “Cursa de la Dona ja pertany al poble, forma part de les activitats de la Vila, i enguany s’ha demostrat sobradament, que amb tota la complicació de la Covid-19 a hores d’ara s’han superat les 700 inscripcions”.

“Confiem en arribar a les 1.000 inscripcions”

Durant la presentació, en la que també hi van ser presents la regidora d’Esports, Vero Medina, i el vicepresident de la Fundació, Jaume Guitart, els organitzadors van afirmar que “confiem en arribar a les 1.000 inscripcions”.

Una confiança basada en queden menys de 200 per arribar al miler i perquè el termini d’inscripcions no acaba avui, sinó que es mantindrà fins a l’últim dia de la cursa.
Això sí tant del Club Atletisme com des de la Fundació van remarcar que “la gent no esperi fins a l’útltim moment a fer la inscripció perquè quan s’esgotin les 1.000 samarretes ja no donarem més perquè ja no podrem demanar-ne més”.

Recorregut de la XIII Cursa de la Dona

L’edició de la XIII Cursa de la Dona transcorrerà íntegrament pel passeig marítim.

La sortida, senyalitzada es farà des de la plaça de les Botxes, on hi té la parada el Tren Turístic i anirà fins al far de la bocana de Santa Margarida, que és just la meitat del 5 km de la distància total que té la cursa. En allà hi haurà un photocall per a que la gent es pugui fer fotos i penjar-les a les xarxes socials amb el hastag #13cursadeladonaroses.

I un cop fetes les fotos s’ha de tornar fins arribar a tocar la plaça Catalunya, sense sortir mai del passeig marítim que es on estarà ubicada la meta.

Inscripcions, donatiu i recollida de samarretes

Per fer la inscripció s’ha de fer a través de la web fundacioroses.org.  En el moment d’inscriure’s s’haurà de fer un donatiu de 10€, amb el qual es rebrà un comprovant que dona dret a rebre la samarreta de la Cursa de la Dona.
Amb aquest comprovant s’ha de dirigir a la seu de la Fundació Roses Contra el Càncer (C/Pescadors, 13)  per recollir la samarreta, la qual, per seguir el protocol de seguretat de la Covid-19 s’han establert uns dies i horaris:

  • Dilluns, dimarts i divendres de 9 a 13 hores
  • Dimarts, dimecres i dijous de 15 a 18.30 hores

Durant la recollida de les samarretes s’han de respectar les mesures de seguretat, higiene i distància social.
La samarreta no es podrà emprovar, per això consulteu a la web de la inscripció les mides de les samarretes per tal de saber la talla que us convé.
Destacar que una persona pot recollir varies samarretes presentant els respectius comprovants de la inscripció.