Un viatge solidari per anar a Fàtima, una odissea per tornar a Roses

Viatge solidari de Roses a Fàtima (Portugal)

En Ferdy anant en el bus que el va portar de Lisboa a Sevilla

En Ferdy va pedalar 1.483 km en 74 hores i 22 minuts repartides en 9 dies per anar en bicicleta de Roses a Fàtima (Portugal), i va viure tota una aventura de dos dies amb el transport públic per tornar a casa

Viatge solidari de Roses a Fàtima (Portugal)
En Ferdy a l’entrada del Santuari de La nostra Senyora del Rosari de Fátima

El primer tinent d’alcalde de Roses, Juan Manuel Fernández, Ferdy, va sortir el divendres 12 d’octubre en bicicleta per realitzar el seu quart viatge solidari a benefici de la Fundació Roses Contra el Càncer, que el portaria de Roses a Fàtima, ciutat de pelegrinatge de Portugal, a la que va arribar 9 dies després, el dissabte 20 d’octubre.

9 etapes pedalant de les quals, durant la primera, va comptar amb la companyia d’un d companys del Club Ciclista Roses i el seu germà, Miguel Fernández, el qual aquest el va acompanyar també durant la segona jornada.
A mig trajecte de la tercera, el va anar a trobar el seu fill, en Jona, per fer nit tots dos a Saragossa.

I a partir de la quarta, en Ferdy, després d’agrair “a tots la seva companyia, perquè no és el mateix pedalant sol que fer-ho acompanyat, ja que sembla que els quilòmetres passen de més de presa”, ja va pedalar tot sol fins arribar a Fàtima.

Va ser un viatge solidari en el que va completar 1.483 km i pels quals va necessitar 74 hores i 22 minuts donant als pedals a sobre de la bicicleta. Nou etapes en les que Ferdy recorda que “l’etapa que finalitzar a Saragossa va ser, sinó les més dura, una de les que més per tota l’aigua i el fang que em vaig trobar”.

La majoria de la resta, després de deixar enrere la capital aragonesa, desgraciadament “vaig tenir vent de cares i de costat”, i en arribar a Portugal després de travessar la frontera havent ‘hi fet nit a Ciudad Rodrigo, “em vaig trobar amb etapes molt muntanyoses en circular per carreteres secundaries, que era l’opció més segura de no partir cap incident donada l’alta densitat de trànsit que hi havia per les autovies i les carreteres nacionals”.

Viatge solidari de Roses a Fàtima (Portugal)
En Ferdy anant en el bus que el va portar de Lisboa a Sevilla

Quan va arribar a Fàtima va acabar el seu viatge solidari i va començar l’odissea per tornar a Roses. “Fàtima és una població petita que no té ni estació de tren. I si hi havia un empresa de lloguer de cotxes estava tancat, perquè entre que vaig arribar i vaig buscar lloc per dormir, havia tancat tot, i el diumenge, doncs, el mateix.
Així que en Ferdy va agafar diumenge un taxi per anar de Fàtima a Entroncamento, el poble més proper amb estació de tren per anar a Lisboa.
Un cop a la capital de Portugal va haver d’agafar un bus, “després de demanar-me que per poder portar la bicicleta l’havia de desmuntar la roda davantera i embolicar-la amb plàstic”.
Sobre les 2 del migdia va sortir per fi de Lisboa en direcció a Sevilla. Trajecte que va aprofitar per fer les estadístiques del seu viatge solidari, les quals les mostrem a sota:

VIATGE SOLIDARI DE ROSES A FÀTIMA (Portugal) EN BICICLETA
Etapes Temps Kms Mitjtana Calories Desnivell +
Roses-Manresa 9h 47m 186 19’03 km/h 8.743 2.292 metres
Manresa-Torrente de Cinca 8h 16m 172 20,83 km/h 7.780 1.540 metres
Torrente de Cinca-Saragossa 7h 25m 176 21,17 km/h 6.827 1.459 metres
Saragossa-Matalebreras 7h 40m 115 14,00 km/h 4.500 1.180 metres
Matalebreras-Sepúlveda 9h 18m 210 19,13 km/h 7.887 1.560 metres
Sepúlveda-Madrigal Altas Torres 8h 159 15,86 km/h 6.118 882 metres
Madrigal Altas Torres-Ciudad Rodrigo 8h 170 20,70 km/h 7.100 686 metres
Ciudad Rodrigo-Provença a Nova 9h 41m 180 18,63 km/h 8.323 2.133 metres
Provença a Nova-Fàtima 6h 15m 109 17,73 km/h 5.425 1.650 metres
Total 74h 22m 1.483 18,57 km/h 62.683 13.142 metres

El bus el va deixar a les 10 de la nit a l’estació de tren de San Justa de la capital sevillana, on es va trobar que ja no sortia cap tren. Es va d’allotjar-se en un hotel, “però per arribar al que ja havia reservat cap taxista em volia agafar la bici tot i que desmuntada hi cabia, finalment em va portar un taxi adaptat, que quan em portava cap a l’hotel el conductor que si en lloc d’un trajecte de 5 minuts hagués estat de 10 km tot els taxistes m’haurien portat la bici perquè els hi cabia”, va explicar el primer tinent d’alcalde de Roses.

I ahir, va sortir de l’hotel per anar agafar l’AVE però un cop a l’estació “quan vaig a comprar el bitllet em diuen que pregunti a informació si puc portar la bici. Vaig a informació i em diuen que si no la porto embalada en una caixa que pregunti al revisor si em deixarà pujar-la… Clar!, com tothom portem una caixa de cartró a la butxaca per si la necessitem, no et fot”, va dir en Ferdy emprenyat, per remarcar que “es per posar una queixa a RENFE que és vergonyós que en un país com Espanya no hagi cap manera més fàcil de portar una bicicleta en un tren com passa en qualsevol de la Unió Europea. És vergonyós”.

Davant l’impediment de portar la bicicleta en l’AVE, va haver de llogar un cotxe a Sevilla per arribar ahir, finalment, a casa seva al voltant de les 10 de la nit.