Mes de paraules

Una iniciativa privada a Roses aconsegueix donar-li la volta a la campanya engegada per primer ministre francès

Aquesta acció, per contrarestar les declaracions del primer ministre francés, Jean Castex, ha tingut un impacte en, aproximadament, 200.000 ciutadans francesos

El primer ministre francès, Jean Castex, va encetar una campanya a mitjans de juliol recomanant als seus conciutadans que no viatgessin “mentre la situació sanitària no millori” a Catalunya. per passar les seves vacances.

Una campanya de desprestigi  contra el sector turístic català, que no va tenir un altre objectiu que fer que els francesos es gastessin al seu país el que normalment destinen en les seves vacances, any rere any, a casa nostra, ja que la situació sanitària a causa de la pandèmia de la Covid-19 era i és, pràcticament igual als dos costats de la frontera.

Va esdevenir una campanya barroera que va fer molt de mal al sector turístic gironí en general i al rosinc, en particular, ja que el principal visitant de Roses és el turista francès, amb un percentatge del gairebé el 80%.

Per contrarestar les declaracions de Jean Castex, empresaris i comerciants de Roses, de manera anònima, van engegar una acció, coordinada per l’agència de màrqueting digital de Roses, Additiu Digital, per tal de recuperar el discurs mediàtic positiu de Roses com a destí segur, i contrarestar les falsedats dutes a terme pel primer ministre francès. Una campanya, en definitiva, per dir la veritat, i és que venir a Roses a passar uns dies de vacances era, i és, totalment segur si es segueixen les mesures sanitàries.
Tant o més segur que quedar-se a França.

I dins d’aquesta iniciativa privada d’empresaris rosincs, ViladeRoses.cat va col·laborar  publicant dos comunicats. Un en català i el segon en francès. Aquest per arribar d’una manera més directa, al estar redactat en el seu idioma, al turista de França.

Èxit de la campanya

I aquesta campanya impulsada a Roses ha estat un èxit, segons l’informe elaborat pels empresaris rosincs participants, els quals prefereixen mantenir-se en l’anonimat ja que l’objectiu no era fer-se auto-promoció.
Un èxit perquè el comunicat publicat en francès i enllaçat directament a França va assolir més de 800 clics directes, que amb un share orgànic va donar com a resultat que més de 8500 famílies es van interessar pel tema i van llegir el comunicat.
En total, Pourquoi venir en toute sécurité à Roses au mois d’août ?” va obtenir un total de 645.392 impressions, el que va significar un impacte en, aproximadament, 200.000 persones.

Cal destacar que de totes aquestes impressions van provenir de clicar al ressò que van fer mitjans de comunicació francesos en el seu format digital, com ara laprovence.com, ledauphine.com, lindependant.fr, lemonde.fr, huffingtonpost.fr, leparisien.fr o bfmtv.com, entre d’altres.