Mes de paraules

Van estar més de 17 hores pedalant pujant i baixant a Sant Pere de Rodes per ajudar als malalts de càncer

Repte 'Pujar per vèncer'
A les imatges els ciclistes pujant a Sant Pere de Rodes; quan van finalitzar el repte i el temps i la distància que van fer en total / Fotos: Club Ciclista Roses - José Antonio Carranza

La forta temperatura que va fer dissabte passat va convertir el repte ciclista protagonitzat Lusimi San Millán, Joan Hornos, Sergi Vera i Juan Serrano per ajudar als malats de càncer en tot un patiment

Luismi San Millán es va marcar un repte que va anomenar ‘Pujar per véncer’, i que es tractava de pujar l’alçada de 8.800 metres de l’Everest en un mateix port, el de Sant Pere de Rodes per tal d’ajudar als malalts i familiars de càncer a través de l’AECC.
I per assolir-ho va comptar amb la col·laboració i complicitat d’amics, així com dels socis del Club Ciclista Roses amb el seu president, Joan Hornos, al capdavant.

I aquest passat dissabte Sergi Vera, l’esmentat organitzador San Millán i Hornos van assolir el repte després de 17 hores i 20 minuts pedalant per pujar i baixar el port de Sant Pere de Rodes 19 vegades per completar 301,90 km.

L’aventura solidària es va iniciar a les 3 de la matinada , quan els tres ciclistes més en Juan Serrano, van sortir de Port de la Selva (on viu Luismi San Millán), tot just amb l’encreuament de la carretera amb Selva de Mar, per fer el primer ascens a Sant Pere de Rodes. Un cop allà van baixar fins a Vilajuïga, per pujar un altre cop i baixar fins Port de la Selva. Així, una vegada i  una altra sense parar alternant-se les dues poblacions
Però, cal a dir que els quatre ciclistes no estaven sols, ja que socis del Club Ciclista Roses van muntar una carpa a dalt de tot per a que quan arribessin en cada pujada poder avituallar-se i descansar uns minuts.
“Uns descansos que en les primeres pujades eren de menys de 5 minuts, després quan el sol picava fèiem 20 minuts i ja cap al migdia era horrorós per l’alta temperatura, i havíem de parar uns 30 minuts per agafar aire, refrescar-nos i aconseguir que les cames tornessin a respondre”, ha afirmat Joan Hornos.

I és que les temperatures extremes que es van donar dissabte va ser un gran hàndicap per assolir el repte, fins i tot, un dels quatre ciclistes que iniciar el repte, Juan Serrano, va haver d’abandonar quan portaven 12 pujades de les 19 totals que van fer i quan el sol cremava més.
“Va ser horrorós”, explica Joan Hornos, “altres vegades havia fet bici amb aquestes temperatures tant altes, però clar, no tant de temps de seguit”, ha afirmat Hornos, el qual ha confessat que tot i que “mai vaig tenir al cap el fet d’abandonar, sí que em vaig plantejar en arribar a dalt, posar-me a l’ombra un parell d’hores per menjar i descansar bé i continuar el repte encara que estigués tota la nit de dissabte, perquè pujant, de l’esgotament físic que portava, em dormia a sobre de la bicicleta, em queien els ulls, però al final vaig poder aguantar”.

L’haver assolit el repte va suposar pels ciclites un moment molt “satisfactori perquè aconseguir quelcom així i pel motiu que ho vam fer és una sensació que t’emplena, un sentiment de satisfacció molt gran”, ha explicat el president del Club Ciclista Roses.

Joan Hornos ha volgut agrair la col·laboració “especialment de tota la gent, socis i no socis del Club Ciclista Roses” que van fer possible que el repte arribés a bon port i, sobretot “a en Ferdy que va fer les 19 pujades i les 19 baixades amb el seu cotxe darrera nostre per tal d’ajudar-nos en cas de qualsevol eventualitat, a en Salva Sánchez, perquè va ser l’encarregat de muntar la carpa i que no ens faltés gens de menjar i beguda fresca durant tot el repte, i a en José Antonio Carranza, al que vull esmentar especialment perquè ell s’està tractant en aquests moments d’un càncer i va voler venir per donar-nos el seu suport, i va ser molt emotiu per ell veure l’esforç de tota la gent per ajudar a tothom que pateix la malaltia”. Hornos va qualificar la col·laboració de tothom “amb un 10, perquè no hi ha nota més alta”.

Cal destacar que al llarg de les més de 17 hores de pedaleig els ciclistes van estar acompanyats d’altres aficionats de la bici que els van voler acompanyar durant algunes pujades a Santa Pere de Rodes.

Van ser 17 i 20 minuts, però el temps total invertit, entre pedals i descansos, va ser 20 hores, des de les 3 hores de la matinada de dissabte fins a les 11 de la nit.

I a les 11 de la nit del passat dissabte va finalitzar també l’oportunitat de fer un donatiu a la web https://www.miretocontraelcancer.aecc.es/reto/subir-para-vencer, aconseguint recaptar un total de 480 euros per ajudar als malalts i familiars de càncer.