Programa Reallotgem

Endeguen una campanya a Change.org per a que el Castell de la Trinitat de Roses no sigui un espai museístic sinó “un “veritable atractiu per a tothom”

Campanya Change.org Castell de la Trinitat
Castell de la Trinitat de Roses

L’impulsor de la campanya, Thomas Spieker, considera que fer, per exemple, un centre lúdic-gastrònomic portaria més gent a la fortalesa que no pas un museu sobre la història del Castell

Campanya Change.org Castell de la Trinitat
Castell de la Trinitat de Roses

El rosinc i productor de cinema, Thomas Spìeker, ha endegat una campanya a través de Change.org per a que el Castell de la Trinitat no esdevingui un espai museístic perquè, segons diu el text de la proposta, “esdevingui un veritable punt d’atracció per a que gaudeixin tants els rosincs com els turistes els dies de l’any”, ja que “com es va dir el dia de la presentació del projecte del futur espai museístic es va deixar molt clar que el Castell de la Trinitat, com a monument militar, estava fet malbé per la conservació que se l’hi havia donat i, per tant, ja no té res a veure amb una fortificació de veritat”, assegura Spieker, afegint que “un museu sobre la història no és el mateix com un Museu Dalí, on passen centenars de persones al dia i, a més, aquest museu històric, que no tindria peces originals per exposar-les, s’haurien de construir de nou, es podria encabir perfectament dins la Ciutadella”.

Però, segons Thoma Spieker, el pitjor que passarà si finalment es fa l’espai museístic “amb peces mortes i falses al Castell, és que cap rosinc, un cop l’hagi vist una vegada, no anirà mai més”, i per tant, considera que una bona alternativa seria la creació “de quelcom bestialment interessant, per a que tant la gent del poble com els turistes vulguessin anar”.

Un exemple de proposta atractiva per visitar el Castell de la Trinitat seria “la creació d’un centre lúdic-gastronòmic, al qual podrien anar unes 600 persones cada dia, que a més ajudarien a sustentar l’enorme patrimoni que té Roses”, ha significat Thomas.

A més, el promotor de la campanya via internet assegura que “cap museu d’aquest tipus és rendible, ja que són museus morts que mai atrauran a prou gent per a que econòmicament siguin viables, a més, tenint en compte que durant la presentació del projecte que volen fer al Castell de la Trinitat es va dir que el turisme que mou l’arqueologia és d’un 0,3%”.

Roses, turisme de sol i platja, i gastronomia

Thomas Spieker assegura que “si no ens acabem de creure que el nostre poble és d’un turisme de sol i platja, que és el que hem de fomentar i promoure, sempre estarem equivocats” remarcant que “està molt bé difondre altre tipus de turisme, i considero que s’ha de fer, però el sol, la platja i la gastronomia són els nostres principals pols d’atracció”.

Thomas Spieker és el segon cop en dos anys que endega una campanya via Change.org després de la que impulsar al 2016 en suport de el Bulli Foundation.