Mes de paraules

400 alumnes donen veu a les discapacitats en la 13ª edició de la Cantarella de Roses

La Cantarella de Roses
400 alumnes han participat a la 13ª edició de la Cantarella de Roses

La plaça Frederic Rahola de Roses ha estat aquest matí escenari de la tretzena edició de la Cantarella de Roses, aplegant un total de 400 alumnes participants de les escoles i instituts de Roses, Palau-saverdera i Pau

La Cantarella és un espectacle musical col·lectiu que suposa una experiència musical, a més de ser una activitat de cooperació i de cohesió per a tot els alumnes de la zona Educativa de Roses, és a dir, dels centres educatius de les escoles de Primària Montserrat Vayreda, Jaume Vicens Vives, Els Grecs, Narcís Monturiol i Centre Escolar Empordà de Roses; de l’Escola de Pau, de l’Escola Martí Inglès de Palau-Saverdera, i dels estudiants de secundària dels instituts Illa de Rodes i Cap Norfeu, també de Roses

I en l’edició d’enguany, la tretzena, el repertori de cançons que han interpretat els 400 alumnes que han participat, incloïa 9 temes de diferents artistes i formacions, com ara Oques Grasses, Xiula, Els Pets, Gossos, Gertrudis, Lax’n’busto, Stay Homas, Txarango, Catarres i Landry el Rumbero.

La directora de l’Escola Narcís Monturiol, Anna Massot, ha dirigit unes paraules abans d”iniciar-se l’espectacle per significar que “per sort hem pogut tornar a la normalitat i podem celebrar la tretzena edició de la Cantarella tal i com havíem fet sempre”, per destacar tot seguit que “estem orgulloses de dir que aquest projecte s’ha convertit en un referent per l’alumnat dels nostres centres perquè és una experiència artística molt positiva per a tots els participants. I el secret és que, en aquesta activitat, cadascú pot aportar el seu granet de sorra, perquè el que compartim està a l’abast de tothom: és el llenguatge més antic, natural, innat i universal que la humanitat hagi tingut mai: La música!”.

El projecte Cantarella consisteix en organitzar una cantada anual que pren com a referent les cantates organitzades per l’Auditori de Barcelona, la Trobada de Corals a Secundària… D’aquesta manera, cada Escola i Institut participant prepara a l’aula el repertori de cançons i les posa en comú als assajos conjunts, procés que es combina amb l’escenificació teatral d’un tema específic, “que enguany ha estat dedicat a les discapacitats que poden patir algunes persones per tal de sensibilitzar a l’alumnat de quina manera els mirem per normalitzar aquesta diferència. Per aquest motiu, les cançons interpretades tractaven d’aquests temes també i, fins i tot, en l’obra de teatre hem inclòs el llenguatge dels signes”, ha explicat la professora de música de l’Institut Illa de Roses i coordinadora de la Cantarella, Mireia Gibert.

Tots els mesos d’assajos han culminat aquest matí amb un espectacle final que ha estat obert al públic. D’aquesta manera, es treballa en la cohesió social i el foment del català a partir de la música, a més de donar a conèixer als alumnes com és l’experiència de muntar un espectacle. Els nivells en els quals s’aplica aquest projecte són 6è de Primària i primer cicle d’ESO.