Roses i 12 poblacions de l’Alt Empordà es mobilitzaran el 13 de juny per caminar pels Drets de les Persones Grans

Caminem pels Drets de les Persones grans
Moment de la presentació de la 4ª quarta edició de ‘Caminem pels Drets de les Persones Grans’

La quarta edició de ‘Caminem pels Drets de les Persones grans’, que es durà a terme en 13 poblacions de la comarca preveu superar els més de 4.000 participants de l’any anterior

Aquest matí s’ha presentat una nova edició de les caminades pels drets de les persones grans que es duran a terme el divendres 13 de juny de manera simultània a set municipis de l’Alt Empordà.

La caminada s’emmarca en les accions amb motiu Dia Internacional contra el Maltractament a les Persones Grans i està organitzada conjuntament per la Taula Comarcal pels Drets de les Persones Grans, el Consell de la Gent Gran de l’Alt Empordà, la Fundació Salut Empordà, les Àrees Bàsiques de Salut, Albera Salut, Dipsalut, el Servei Educatiu de l’Alt Empordà, Càritas, Creu Roja, escoles i instituts i centres de dia i residències per a gent gran de la comarca.

A la presentació hi han assistit representants del Consell de la Gent Gran, de la Fundació Salut Empordà i Albera Salut, així com dels diferents municipis organitzadors : Figueres, Roses, Castelló d’Empúries, La Jonquera, L’Escala, Llançà, Peralada i el president del Consell Comarcal de l’Alt Empordà, Agustí Badosa, que ha destacat que “aquestes caminades són una clara mostra del compromís col·lectiu de la nostra comarca amb els drets i la dignitat de les persones grans. Des del Consell Comarcal estem orgullosos de formar part d’una iniciativa tan transversal i participativa”.

L’alcaldessa de Llançà, Núria Escarpanter ha fet una crida a la participació i ha destacat el gran valor inclusiu que tenen les caminades, així com la bona acollida que han tingut des del seu inici per part dels veïns i veïnes del municipi.

La regidora de l’àrea de Joventut i Gent Gran de l’ajuntament de Roses, Ester Navas, ha explicat que enguany s’ha ampliat el recorregut a 5km i que la sortida i arribada serà més propera a la residència Pi i Sunyer per facilitar la seva participació.

Per la seva banda, la regidora de Gent Gran de l’Ajuntament de Figueres, Carme Martínez ha recordat la importància de la implicació dels diferents agents soci- als, entitats i centres educatius amb aquestes caminades perquè “els drets de les persones grans són els drets de tothom”. També ha explicat que Figueres ha incorporat un nou recorregut d’1km per facilitar la participació de tothom a la caminada.

Durant les setmanes prèvies a les caminades, la ciutadania de l’Alt Empordà ja es mobilitzarà més enllà d’aquests set municipis per treballar en els preparatius. A Vilamalla, Vilabertran, Fortià, Agullana, Maçanet de Cabrenys, Sant Climent Sescebes, Llançà, Peralada, Roses, l’Escala, la Jonquera i Castelló d’Empúries, s’han organitzat grups de persones per brodar cartells i pancartes, de punt i de ganxet, amb missatges a favor dels drets de les persones grans, que s’exhibiran el 13 de juny a la comarca.

En totes les poblacions, els participants es trobaran a les 9h del matí, i els iti- neraris estaran adaptats per a persones de totes les edats. Les caminades es complementen amb activitats relacionades amb l’esport i la salut física. En- guany, com a novetats d’aquesta edició s’ha inclòs una coreografia compartida, que es ballarà al finalitzar tots els recorregut, el manifest ha estat redactat con- juntament entre el Consell de la Gent Gran i l’escola Empúries de l’Escala amb la voluntat que aquesta sigui una dinàmica que es pugui repetir en properes edi- cions amb diferents centres educatius de la comarca.

Cal destacar el caire reivindicatiu d’aquesta nova edició, que se centrarà en la demanda de millores en l’aplicació de la llei de dependència. El proper mes de novembre l’Associació Intercomarcal de Consells de la Gent Gran de Comarques Gironines té previst defensar aquesta petició al Parlament, i per aquest motiu s’ha iniciat una recollida de signatures per donar-hi suport.

Finalment, en el marc de les activitats programades per la Taula Comarcal pels Drets de les Persones Grans, i després d’estrenar-se a Roses i passar per Girona, Vilafant i Figueres, es podrà visitar durant tot el mes de juny l’exposició “Sóc Cuidador” de Joan Salas, al vestíbul del Consell Comarcal, que acollirà el Plenari de la Taula Comarcal el dilluns 16 de juny.