Al voltant de 300 ciclistes, provinents de 26 països d’arreu del món han pres la sortida des del Port Esportiu de Roses amb el repte d’arribar, després de creuar els Pirineus, el pròxim dissabte, 14 de juny
Aquest matí, Port Esportiu de Roses ha esdevingut novament l’epicentre del ciclisme d’aventura amb l’inici de la 15ª edició de la Transpyr Coast to Coast.
Aquesta emblemàtica travessa ciclista per etapes, considerada una de les deu millors del món, proposa un repte èpic: creuar els Pirineus de mar a mar en set dies, des del Mediterrani fins al Cantàbric, en qualsevol de les seves tres modalitats: BTT, Backroads (ciclisme de carretera) i E-bikes
La primera etapa, amb sortida des de Roses i arribada a Camprodon, abasta 105 km i un desnivell positiu de 1.800 metres. Aquest tram inicial serveix com a introducció al repte, amb un recorregut que transita pel Pirineu de Girona, a les comarques de l’Alt Empordà i la Garrotxa, oferint paisatges variats i una transició progressiva cap als terrenys muntanyosos dels Pirineus. Després de Camprodon, els ciclistes completaran les següents etapes per arribar a La Seu d’Urgell, El Pont de Suert, Ainsa, Jaca, Burguete-Auritz i, per últim, el dissabte 14 de juny, a Irun.
Amb més de 900 km de recorregut i un desnivell acumulat que supera els 17.000 metres, la Transpyr Coast to Coast atrau anualment uns 300 ciclistes de tot el món. Els participants poden triar entre diverses modalitats, com el Grand Raid MTB, Backroads per a bicicletes de carretera, i E-Transpyr per a bicicletes elèctriques, adaptant-se així a diferents nivells i preferències.
Roses, com a punt de partida, reafirma el seu compromís amb aquesta aventura esportiva.
Segons Oriol Sallent, membre de l’organització, “Roses té una característica que la fa molt adient per aquesta prova, perquè és a Roses on neix el Pirineu i està al costat del mar, per tant dona molt sentit a la Transpyr Coast to Coast”.
L’esdeveniment no només destaca per la seva exigència esportiva, sinó també per la seva capacitat de fomentar el turisme i la projecció internacional de la regió.
La Transpyr Coast to Coast 2025 esdevé una inoblidable per als participants i un esdeveniment destacat per a la Vila de Roses. Amb la combinació de paisatges espectaculars, desafiaments físics i una organització acurada, aquesta travessa ciclista continua consolidant-se com una cita imprescindible en el calendari esportiu internacional.
Benvinguda als ciclistes de la Transpyr ahir a la Ciutadella de Roses

Ahir a la tarda es va portar a terme a l’església de la Ciutadella de Roses, un acte de benvinguda als ciclistes participants de la Transpyr 2025, on Oriol Sallent, membre de l’organització de la Transpyr, va voler presentar a les autoritats de Roses, l’alcalde Josep Maria Martínez, el regidor d’Esports i els diputat de la Diputació de Girona i vicepresident segon del Patronat de Turisme Girona Costa Brava, Joan Plana, assenyalant que “per vosaltres potser no siguin rellevants, però per nosaltres ho són moltíssim perquè són els que acaben apostant perquè esdeveniments d’aquest tipus -com la Transpyr- es facin realitat”. Tot seguit, Sallent va donar la paraula al diputat, que va assenyalar que “des de la Diputació de Girona celebrem enormement que una prova de la dimensió nacional i internacional de la Transpyr surti de casa nostra, de la Costa Brava i, concretament de Roses, perquè la Transpyr representa per nosaltres dues coses, la primera, l’afició per l’esport i, per tant, afició per la salut, i la segona, molt important per nosaltres, la gran projecció de la marca Roses associada als importants valors que transmet la Transpyr”.
Seguidament, l’alcalde de Roses, després de fer una mica d’història va voler fer un joc amb els ciclistes per relacionar la història i cultura amb l’esport, explicant que “tenim dades que en aquest monestir hi va haver abat que venia fugint d’uns atacs dels pirates, i si tots vostès es comprometen ser-hi aquí l’any vinent, els faré un descobriment, els desvetllaré una dada cultural que relaciona la història de Roses sobre la construcció d’aquest monestir, que es va fer sobre la base d’una altra església”.
L’acte va finalitzar amb Francesc Sallent, també membre de l’organització de la Transpyr, fent entrega d’un petit pot ple de sal del mar Mediterrani, que es portarà fins al mar Cantàbric com a símbol d’unió entre aquest dos mars, després de 7 etapes ciclistes pels Pirineus.