La campanya “Per Carnaval no tot s’hi val” hi serà present durant els dies festa amb 10.000 polseres de suport

Per Carnaval no tot s'hi val

La polsera de suport a la campanya "Per Carnaval no tot s'hi val"

Les polseres de suport, un vídeo, i les sessions informatives centren la campanya “Per Carnaval no tot s’hi val” de Roses per a la festa de disfresses d’enguany

Per Carnaval no tot s'hi val
La polsera de suport a la campanya “Per Carnaval no tot s’hi val”

L’Ajuntament de Roses enceta per cinquè any consecutiu la campanya preventiva “Per Carnaval no tot s’hi val”, orientada a informar i conscienciar als joves, “però extensiva a tota població en general sobre els riscos que comporta el consum d’alcohol i drogues durant la festa”, ha assenyalat la regidora de Joventut, Anna Jorquera, la qual ha estat l’encarregada de presentar juntament amb l’alcaldessa de Roses, Montse Mindan, i l’informador juvenil del CAR Jove, Jordi Abadal, aquesta  cinquena campanya.

Una nova campanya que torna a posar èmfasi en la problemàtica que suposa l’augment del consum i l’abús d’alcohol i drogues per part de la població juvenil en la nostra societat, i molt concretament pel que fa als canvis d’hàbits d’aquests consums entre els adolescents, tenint en compte que l’abús de la pressa d’alcohol i d’altres substàncies  augmenta durant festes multitudinàries, “perquè com Ajuntament som molt conscients que això no només passa al Carnaval, sinó els cap de setmana, amb la celebració de botellons, per exemple, i vam escollir el Carnaval per fer aquesta campanya perquè és la festa més gran de Roses i és on molt joves aprofiten per prendre alcohol o provar drogues per primera vegada, tot i que es porten tasques de prevenció durant tot l’any”, ha assenyalat Mindan.

Suport a la campanya amb les polseres “Per Carnaval no tot s’hi val”

Una de les novetats de la campanya d’enguany es troba en les 10.000 polseres que l’Ajuntament de Roses posa a l’abast de la ciutadania. Unes polseres que escrits el logo i lema de la campanya “per que aquesta també fos present durant el Carnaval, per fer visible el missatge que per carnaval no tot s’hi val-la durant la festa, i no només abans”, ha manifestat Abadal

Les persones interessades a mostrar aquest suport poden aconseguir la seva polsera dirigint-se al CAR Jove, l’Ajuntament, la Biblioteca, la Piscina Municipal o bé a l’Oficina de Turisme.
Unes polseres realitzades amb la finalitat també fer-se fotografies amb elles i publicar-les a la pàgina web de la campanya, amb la intenció de formar un gran collage de persones compromeses amb el Carnaval de Roses. L’aplicació permet, a més, compartir la imatge a les xarxes socials, possibilitant així fer la campanya el més visible i viral possible, per tal que el missatge arribi al major nombre de públic.

Spot xcarnavalnototshival

Com en edicions anteriors, el format audiovisual és una de les vies escollides per donar veu als propis joves de Roses i deixar que expressin el seu punt de vista, experiències i opinions. La producció de l’spot d’enguany, on diversos joves parlen de com viuen ells el Carnaval i quines situacions o perills han pogut veure o inclús experimentar pel consum d’alcohol o drogues, es difón a partir d’avui pel canal youtube del Car Jove i per les diferents xarxes socials.

Pàgina web específica: www.percarnavalnototshival.roses.cat

La web creada el passat any percarnavalnototshival amb motiu de la campanya, ha renovat i actualitzat els seus continguts. En ella, es presenten d’una forma clara  quins són els efectes del consum d’alcohol, begudes energètiques, porros, èxtasi i amfetamines, bolets i al·lucinògens, cocaïna i LSD. Un altre apartat ofereix el visionat del vídeo creat per a la campanya, mentre que l’apartat històric, permet conèixer les campanyes de les tres edicions anteriors, amb molt més material gràfic i audiovisual a l’abast del públic.

Photocall i adhesió al lema “No és No!”

La instal·lació d’un Photocall de gran format en diferents espais de la població, com ara el vestíbul del Teatre Municipal on es realitzaran diferents sessions adreçades als alumnes dels instituts el proper dia 16, permetrà també a tothom que ho desitgi fer-se fotografies i compartir-les a les xarxes.

A més, el material de la campanya inclou també enguany el lema “No es No!”, adoptat per molts municipis de tot l’estat durant els darrers mesos, molt especialment durant la celebració de festes, i amb el qual es vol transmetre un missatge clar i contundent contra l’assetjament sexual i la violència masclista. Es tracta d’una iniciativa amb la qual es vol conscienciar la societat que quan una dona diu “no”, és que “no”. Sempre, en qualsevol situació, inclús de festa, sobris o ebris. Per fer arribar aquest missatge, l’Ajuntament distribuirà també durant els propers dies adhesius amb el lema escrit.

Acció presencial per a 900 joves

L’acció central de la campanya tindrà lloc al Teatre Municipal de Roses, el proper dijous 16 de febrer, amb una sèrie de sessions presencials per on passaran els alumnes de tercer i quart d’ESO, primer i segon de batxillerat i cicles formatius dels tres instituts de Roses (Cap Norfeu, Illa de Rodes i Centre Escolar Empordà).

Com en edicions anteriors, aquesta activitat té per objectiu despertar l’interès i cridar l’atenció entre els joves del municipi, amb la presentació d’experiències i informació d’una forma molt directa, per tal de mantenir la seva atenció i suscitar la reflexió i el debat amb amics, companys i família entorn al què han vist i sentit durant la sessió. El mateix dia 16, a les 20 hores, tindrà lloc una altra sessió dirigida a pares i mares dels alumnes i a públic en general.

El model s’exporta a altres centres d’ensenyament de fora del municipi

Des de les darreres edicions, i davant l’interès mostrat per altres municipis, els responsables de l’Àrea de Joventut de Roses ofereixen també aquestes sessions en un petit format a altres centres d’ensenyament de la comarca,

Enguany han confirmat la seva participació els instituts d’Empuriabrava, Castelló d’Empúries, Vilafant i La Jonquera.

En la implicació de tothom està  la base de l’èxit de “Per Carnaval no tot s’hi val”

Per Carnaval no tot s'hi val
Montse Mindan, Anna Jorquera, Jordi Abadal i el tècnic d’Esports, Lluís Noguer, amb la polsera de suport a la campanya

Les colles de Carnaval, responen a la crida de l’Ajuntament d’anular el consum d’alcohol en les passades infantils durant les primeres edicions de la campanya, fins arribar, enguany, a l’acord d’eliminar el seu consum en la totalitat de passades, i la la col·laboració tant dels diversos departaments del consistori rosinc com de la Policia Local, entitats de la Vila, els Mossos d’Esquadra, els serveis sanitaris i el nombrós equip de voluntaris, ha fet possible els bons resultats obtinguts des de la posada en marxa de la campanya.

Espot de la campanya “Per Carnaval no tot s’hi val” 2017