Programa Reallotgem

Campanya L’Empordà als Aparadors. “Els clients venen aquí perquè no es volen complicar la vida”

L'Empordà als Aparadors
Alba Palacios, gerent de l'agència Albera Viatges

L’Empordà als Aparadors és una campanya de dinamització comercial per donar suport al comerç de la comarca en la qual participen 72 botigues, 36 productors i 8 restaurants a Figueres, la Jonquera, Castelló d’Empúries, Roses, Llançà, l’Escala i Cadaqués. I dins la campanya s’ofereixen entrevistes amb alguns dels seus protagonistes, com ara de l’Alba Palacios, de l’agència Albera Viatges

Alba Palacios Viñas ha estat en solitari al capdavant de l’agència Albera Viatges en l’època més dura de la pandèmia. Aquest negoci situat a Castelló d’Empúries des de fa 13 anys, es dedica a organitzar i planificar viatges, amb l’objectiu que cadascun dels seus clients pugui gaudir d’una bona experiència. Ara, quan sembla que les coses de mica en mica retornen a la normalitat, ens recomana una destinació on s’hi ha d’anar almenys un cop a la vida, Egipte.

Al llarg d’aquests tretze anys s’han trobat en alguna situació tan delicada com la viscuda amb la pandèmia?
Nosaltres vam obrir en plena crisi econòmica, però no va ser tan dur com aquesta vegada.
 
Quines mesures han adoptat durant aquesta època tan dura?
D’una banda hi ha aquelles que hem pres de cara al client; mascareta, pantalles de metacrilat i gel. A més aquí tot i que som dos treballant, durant molts mesos he estat jo sola. I per altra banda també hi ha les limitacions que van influir directament al nostre sector.
 
Com els hi ha afectat?
Ens vam trobar en el tancament d’algunes destinacions, la cancel·lació de vols… Ara també hi ha la vacunació i el test d’antígens, però quan només es podia viatjar amb PCR tot era més complicat. Per una família haver de fer els testos PCR per anar, més les PCR per tornar, era un sobre cost que a vegades sortia més car que els bitllets d’avió. Ara ho han adaptat una mica. Per part nostre hem d’estar al cas de totes les restriccions que hi ha, les actualitzacions que es produeixen i anar assessorant el client.
 
Una de les claus del vostre negoci deu ser aquest assessorament que em comenta.
Sí. Nosaltres competim pel servei que oferim. Els clients venen aquí perquè no es volen complicar la vida. Ho volen tot fàcil. Tenir algú que es preocupa per ells durant el viatge. Això és el que ens demanen. Els clients fidels volen això, algú que els hi prepari tot, que els hi posi fàcil i sense problemes.
 
Ha notat algun canvi en la tipologia del vostre client?
Hi ha hagut un augment de clients nous. Molts d’ells provenen de males experiències que van tenir l’any passat. Havien comprat el bitllet d’avió per internet i s’han trobat que els hi han cancel·lat, no els hi tornen els diners. No saben com gestionar-ho, i clar, molts d’ells han vingut a nosaltres. Nosaltres coneixem les vies per resoldre, o intentar resoldre, qualsevol mena d’imprevist.
 
Creus que campanyes com la de l’Empordà als aparadors us ajuda?
I tant. Primer pel fet de donar-te a conèixer, sobretot als productors, ja que hi ha molta petita empresa que no saps que existeix, o que no saps el que fan. I per nosaltres els comerços que exposem també està bé. La iniciativa del concurs d’Instagram és bona. Creem una motivació a la gent perquè ens vingui a veure. Encara que sigui per fer-se una foto a l’aparador. Tot ajuda.

La campanya

Les setanta-dues botigues participants exposen als seus aparadors, a banda de la seva oferta habitual, una mostra provinent d’algun dels trenta-sis productors gastro-alimentaris o artesanals implicats a l’Alt i Baix Empordà; i a més, en alguns comerços es faran tastos, demostracions o tallers. A banda, els vuit restaurants adherits ofereixen menús especialment confeccionats per a l’ocasió dins la campanya anomenada ‘l’Empordà a Taula’. 

Sorteig de 116 xecs regals de 30 euros

La campanya L’Empordà als Aparadors organitza un sorteig de 116 xecs regals de 30 euros en el que es pot participar fins al 21 de novembre del 2021.

  • Feu una fotografia relacionada amb la campanya: un aparador on es vegi el vinil, un producte exposat en un aparador, un plat del menú dels restaurants adherits o un esdeveniment dins de les botigues participants.
  • Publiqueu la imatge en un compte personal a Facebook i/o Instagram fins el 21 de novembre del 2021, amb el hashtag #empordaaparadors.
  • Seguiu els nostres comptes oficials a Facebook i Instagram (@emporda.aparadors)
  • Manteniu la imatge publicada com a mínim fins el 30 de novembre del 2021.
  •  Important!
  • Les publicacions han de quedar al feed, no s’accepten stories.
  • El perfil d’Instagram no ha de ser privat per permetre que els organitzadors i el públic pugui veure les fotografies sense necessitat de seguir-vos.
  • Es pot participar tantes vegades es vulgui.

Premis

  • HI ha 116 premis de vals de 30 €, que es podran bescanviar fins al 31 de desembre del 2021.
  • Els premis es limiten a 1 per persona.
  • Els guanyadors es donaran a conèixer el 24 de novembre en una publicació als nostres comptes de Facebook i Instagram.
  • Bases completes del sorteig