Mes de paraules

Els càmpings gironins destinen mig milió d’euros a un potent pla de promoció per obrir nous mercats

Associació de Càmpings de Girona
Un moment de l'assemblea anual de l’Associació de Càmpings de Girona

S’estrenarà un nou web, es faran més accions via online i es continuarà tenint presència a les Fires internacionals més importants

Associació de Càmpings de Girona
Un moment de l’assemblea anual de l’Associació de Càmpings de Girona

L’Associació de càmpings de les comarques de Girona destinarà mig milió d’euros en un nou i potent pla de promoció que posa l’accent en les accions que es duen a terme per la via online, que durant el 2015 s’intensificaran per adaptar-se als nous models de la demanda turística i obrir nous mercats. També hi haurà una presència de l’Associació a les fires internacionals que es valoren com a més importants. La xifra en promoció ha crescut en 57.866 euros en relació a l’anterior pressupost i una part del que es destina prové dels ingressos obtinguts amb les accions comercials que ha dut a terme l’Associació, de la docència a la Facultat de Turisme de la UdG i de nous productes que s’han tret al mercat. El nou pla, que inclou una promoció digital molt important per atraure més visitants, es portarà a terme en col·laboració amb el Patronat de Turisme Girona Costa Brava i l’Agència Catalana de Turisme de la Generalitat.

La presentació s’ha fet avui durant l’assemblea anual de l’Associació, que s’ha dut a terme a les instal·lacions del càmping Valldaro, de Platja d’Aro. Es calcula que el descens de pernoctacions aquesta temporada d’estiu al sector se situa en un 7%, seguint la línia del conjunt de Catalunya. Aquests resultats estan motivats bàsicament per el descens el juliol del 21,8% en nombre de turistes holandesos, els principals clients dels càmpings de les comarques de Girona. Es creu que aquest descens ha estat motivat per diferents factors, com el mal temps, el retard en el període de vacances escolars en relació a l’any passat i el Mundial de Futbol. El turisme francès i alemany, en canvi, ha crescut i també l’espanyol, tot i que això no ha compensat les xifres generals. La darrera setmana de juliol, l’agost i el començament de setembre la temporada ha estat bona però el càlcul global queda ressentit. El president de l’Associació de Càmpings de Girona, Miquel Gotanegra, destaca que “cal una reflexió i una aposta per obrir nous mercats, i la promoció digital és l’eina clau per arribar arreu del món i potenciar l’obertura de nous mercats i la consolidació dels existents”.  

El web de l’associació s’ha renovat del tot per tal que sigui un autèntic motor de reserva per als càmpings associats i una eina de promoció i difusió exemplar en el sector. S’ofereix en 7 idiomes i incorpora un Intranet.

L’Associació també ha estrenat el web  que és el portal de reserves del Campings Experience , el nou producte que es va posar en marxa aquest any coincidint amb la celebració de Girocmping per potenciar el turisme de proximitat. El producte, el primer pack dels càmpings creat pel sector, és molt innovador. Càmpings Experience són paquets de descoberta del món del càmping per tal que el turista que no el conegui en pugui gaudir. Inclou una activitat per a fer en parella, en família o amb amics i una estada de dos nits en un exclusiu bungalow . El 80 per cent dels càmpings associats disposen de bungalows. El  pack va arrencar amb 45 experiències molt variades i editat en català, castellà, francès i anglès.

Un altre eina important de promoció de l’Associació per al 2015 és el nou vídeo que ha elaborat i que es durà a totes les fires on s’assisteixi. Aquest vídeo de la Costa Brava i dels Pirineus de Girona inclou vistes aèries espectaculars dels càmpings i dels atractius turístics de cada zona.

També es potenciaran les xarxes socials amb nous continguts online com ara vídeos, imatges , promocions i sortejos 2.0.

Presència a 6 fires

S’ha fet un selecció de les fires internacionals del sector a les que s’assistirà per tal d’intensificar la presència dels càmpings gironins en aquestes mostres. Durant el 2015 els càmpings de les comarques de Girona participaran en sis fires :

  • VakantieJaarbeurs d’ Utrecht (Holanda) del 14 al 18 de gener
  • CMT de Stuttgart ( Alemanya) que es farà del 17 al 25 de gener. Es tracta d’un certamen molt important per l’Associació i l’acció de més relleu destinada al mercat alemany, on es preveu que hi participin una quarantena d’empresaris del sector
  • Salon du Vacanses de Brusel.les (Bèlgica) del 5 al 9 de febrer
  • Reise d’Essen (Alemanya) del 25 de febrer a l’1 de març
  • Girocamping , del 6 al 8 de març . És la primera fira que es va posar en marxa a l’Estat amb el format de càmpings, caravanes i bungalous. L’any que ve celebrarà la tercera edició i durarà tres dies enlloc de 4 com en les dues anteriors edicions.
  • ANWB Kampeerdagen d’Amstelveen (Holanda) el 13 i 14 d’abril

L’associació assisteix a aquestes fires amb estand propi o de la Federació Espanyola d’empresaris de Càmpings ( FEEC).

Associació de Càmpings de Girona
El president de l’Associació de Càmpings de Girona, Miquel Gotanegra (centre), amb els representants de diferents institucions de Turisme de Girona i Catalunya

A més, s’està preparant l’edició d’una nova guia de butxaca amb les característiques de cadascun dels 75 càmpings que té adherits i fotografies espectaculars de les instal·lacions que han estat cedides pel Patronat de Turisme Costa Brava Girona. Amb aquesta guia, no només es fa promoció dels càmpings de les comarques de Girona sinó del conjunt de la demarcació com a destí turístic. Es distribuirà en les fires on els càmpings hi seran presents i per mitjà de les 34 oficines de turisme de les comarques de Girona, al Patronat de Turisme, l’Aeroport de Girona i l’Agència Catalana de Turisme. L’any passat se’n van editar 16.000 exemplars.

Per al 2015, l’associació també ha organitzat viatges de premsa a Girona per a periodistes especialitzats francesos, holandesos i alemanys perquè, a banda de les instal·lacions dels càmpings, coneguin el territori, la cultura i la gastronomia.

L’Associació de càmpings de les comarques de Girona compta amb 75 associats ( més del 80 per cent dels càmpings de les comarques de Girona ) i ofereix 119.308 places d’ allotjament. El total de places d’allotjament de càmpings de la demarcació és de 135.000, una xifra que situa al sector com la primera oferta turística reglada.

La cloenda de l’Assemblea ha anat a càrrec del director executiu de l’Agència Catalana de Turisme, Patrick Torrent; el director del Patronat de Turisme Costa Brava Girona, Ramon Ramos i l’alcalde de Castell-Platja d’Aro i president del Patronat de Turisme Costa Brava Girona, Joan Giraut.